אייפון למבוגרים בלבד

האייפון של אפל מסתמן כטלפון הנייד הפופולרי ביותר לצפיה בתכנים פורנוגרפיים. עם יציאתו לשוק של הדגם החדש, הנתונים (והמבחר) צפויים לעלות

על פי Google Trends, שמאפשר ביצוע מדד פופולריות למילות חיפוש ולנתוני גלישה לאתרים, האייפון מסתמן כמכשיר הנייד הפופולרי ביותר לצפיה בתכנים פורנוגרפיים. בדיקת המדד של מחרוזת החיפוש iPhone Porn" מראה שבחצי השנה האחרונה חלה עליה חדה בחיפוש זה.

פארלי קאהן, סגן נשיא בחברת AVN Media Network, המהווה שחקנית מרכזית בתעשיית הפורנו, אמר למגזין Time: "כיום, יש כמה מאות אתרי פורנו שמותאמים לאייפון". קאהן צפה כי במקביל להשקת הדגם החדש של האייפון ב-11 ביולי, יעלו לאוויר אתרים רבים נוספים שהותאמו לצפיה במכשיר.

על פי טיים, הסיבה המרכזית לכך שהאייפון יתפוס נתח משמעותי מתכני הפורונגרופיה שמותאמים לטלפונים ניידים, היא המהירות שלו ביחס לקודמו - הן מבחינת קצב העברת הנתונים, והן מבחינת מהירות הטעינה וההצגה של קטעי ווידאו. על פי נתוני חברת Nielsen Mobile, העוסקת במחקרים הקשורים לשוק הטלפוניה, כשליש מהאנשים שבבעלותם מכשיר אייפון משתמשים בו, בין השאר, לצורך צפיה בוידאו. נתון זה גבוה כמעט פי 10 לעומת טלפונים ניידים אחרים.

ג'ניפר בוקוק, דוברת אפל, אמרה לטיים ש"החברה לא מעודדת הפצת תכנים למבוגרים בלבד באמצעות האייפון, והיא תחסום תכנים כאלה מתוכנות רשמיות של החברה, בדיוק כפי שהגבילה תכנים מסוג זה במחלקת הפודקאסטים בחנות המקוונת של אפל". "עם זאת", היא מבהירה, "לא נוכל לחסום לקוחות מגישה לאתרים פורנוגרפיים באמצעות הדפדפן שמכשיר".