ירידה בצפיה בוידאו

סיום שביתת התסריטאים החזיר את הצופים מהוידאו באינטרנט אל מכשירי הטלוויזיה

על פי דו"ח שפרסמה אמש (ג') חברת comScore, העוסקת בניתוח ומדד תעבורה באינטרנט, בחודש אפריל חלה ירידה של 4.2% בצפיה בווידאו דרך האינטרנט. אחד הגורמים המשוערים לכך הוא סיום שביתת התסריטאים בארה"ב בחודש פברואר, שהחזיר את שיעור הצפיה בשידורי הטלוויזיה להיקף הרגיל שלה ברגע שהחלו שידורי פרקים חדשים של סדרות שהוקפאו במהלך השביתה.

הדו"ח, שבדק מדדי צפיה של גולשים תושבי ארה"ב בגילאים 18 עד 34, מראה שהאתרים הפופלריים ביותר לצפיה בווידאו ברשת הם שני אתרי הווידאו שבשליטת גוגל – יוטיוב ו-Google Video, שנהנו מנתוני צפיה גבוהים ביותר של כ- 4,159,850 סרטונים נצפים בחודש. במקום השני נמצא האתר של רשת פוקס אינטראקטיב, עם 557,663 קטעים נצפים בחודש.

עוד מראה הדו"ח, שמתוך 135 מיליון גולשי אינטרנט בארה"ב, 71% מהם צופים בווידאו ברשת, כאשר האורך הממוצע של כל סרטון הוא 2.8 דקות. הדבר שהשפיע על הממוצע של אורך הסרטונים, הוא המיקום הגבוה של יוטיוב בראש הטבלה, מאחר ורוב הסרטונים באתר קצרים מעשר דקות, לעומת האתרים של רשתות שידור שחלקן מספקות פרקים מלאים, שאורכם הממוצע הוא כארבעים דקות לכל פרק.

אנדרו ליפסמן, אנליסט בחברת comScore, הסביר את נתוני הדו"ח באומרו ש"חודש מרץ היה ארוך יותר ביום אחד (31 ימים, לעומת 30 באפריל – א.פ), וייתכן שזה מה שהוביל לירידה של כמעט 4.5% בצפיה" והוסיף שאין מדובר באינדיקציה המעידה על מגמת ירידה בתחום.

במצטבר, בחודש אפריל נצפו 11 מיליארד סרטונים, כאשר זמן הצפיה הממוצע של כל גולש, הוא כמעט חמש שעות בחודש.