סקייפ 4 מתמקדת בווידאו

גרסת הבטא של סקייפ 4 מתפרשת על פני כל המסך, הופכת את שיחות הוידאו לנגישות הרבה יותר ואף מאפשרת לשתף סרטוני וידאו בין משתתפי השיחה

הבוקר (ד') הושקה גרסת בטא של תוכנת סקייפ 4, שמאפשרת קיום שיחות קוליות בין משתמשי התוכנה, ושיחות מהתוכנה לטלפונים רגילים בתמורה לתשלום כספי.

גרסתה הרביעית של סקייפ עברה שינויים רבים. שינוי משמעותי אחד הוא שהפעם התוכנה תתפרש על פני כל המסך בעת פעולתה. כמו כן, ממשק המשתמש החדש שם דגש על שיחות הוידאו: אם בגרסאות קודמות אלו תפסו חלק מינורי בתוכנה, עתה סקייפ מתמקדת בהן והופכת אותם לנגישות יותר.

בניגוד לשיחות הוועידה הקולית, שניתן לשתף בהן עד 25 אנשים, שיחות הוידאו מוגבלות לשני אנשים. עם זאת, בזמון השיחה ניתן יהיה לשלב אודיו וצ'אט טקסטואלי, כך ששאר המשתתפים בשיחה אולי לא יוכלו לראות את שני הדוברים, אך יוכלו להאזין להם או לקרוא את המלל.

מתעלמים בהפגנתיות מגוגל

בהמשך לדגש הרב יותר על שיחות וידאו ועל תצוגת וידאו באון כללי, סקייפ 4 תאפשר להציג במהלך השיחה סרטונים מאתרי הווידאו Metacafe ו-DailyMotion. בשלב זה לא ניתן יהיה לשתף בתוכנה סרטונים מיוטיוב.

ההתעלמות מגוגל מתבטאת במישור נוסף - ייבוא אנשי קשר. ניתן לייבא כתובות דואר אלקטרוני של חברים מתוכנות אאוטלוק ומשירותי דואר מבוססי רשת כמו יאהו והוטמייל - אך חשבונות הג'ימייל, לעומת זאת, נשארו בחוץ.

ההתעלמות מג'ימייל ומיוטיוב - שניהם שירותים של גוגל - נובעת ככל הנראה מהסכסוך שיש לחברה עם eBay, שסקייפ נמצאת בבעלותה. כזכור, איביי לא איפשרה ללקוחותיה לשלם באמצעות Google Checkout. גוגל, בתגובה, חסמה זמנית למפתחים בסביבת הפיתוח שלה את האפשרות להשתמש בשירות התשלומים PayPal שנמצא בבעלות איביי.