סתימת פיות 2.0

דו"ח חדש מציג נתונים מדאיגים בנוגע למעצר בלוגרים ברחבי העולם. סין, מצרים, ואיראן מובילות את רשימת המדינות עם המספר הכי גדול של בלוגרים שנעצרו

מחקר מטעם אוניברסיטת וושינגטון מציג נתונים מדאיגים בכל הנוגע למעצר בלוגרים ברחבי העולם.
על פי המחקר, מספר הבלוגרים שנעצרו בעקבות רשומות שפירסמו, שילש את עצמו בשנת 2007 בהשוואה לשנה שקדמה לה.

המדינות שנוקטות ביד הקשה ביותר כלפי בלוגרים שמתבטאים בנושאים פוליטיים ומדיניים הן מצרים, איראן, וסין. מאז שנת 2003 נעצרו כ-64 בלוגרים, כאשר חצי מתוכם הם תושבי המדינות הללו.
המחקר מפריד באופן מוחלט בין בלוגרים לעיתונאים, ומתייחס לאלה שכותבים באופן עצמאי ולא מטעם גוף כלשהו.

על פי הנתונים שבידי החוקרים, מספר משמעותי של בלוגרים פוליטיים עושים זאת באופן אנונימי או בוחרים להביע את מחאתם באמצעות פלטפורמת אחרות מאשר בלוגים סטנדרטיים, באמצעות יוטיוב או רשתות חברתיות, למשל.

"המעצרים הללו הם, כלל הנראה, רק קצה הקרחון", אומר פיל האוורד, פרופסור לתקשורת שערך את המחקר יחד עם תלמידיו, "היות שסביר להניח שהמספר האמיתי של בלוגרים שנעצרו גבוה בהרבה. הרבה מעצרים בסין, זימבבואה ואיראן פשוט לא מדווחים ונסתרים מעיני התקשורת"

במצטבר, ריצו בלוגרים ברחבי העולם כ-940 חודשי מאסר בחמש השנים האחרונות, כאשר הזמן הממוצע בכלא לכל בלוגר הוא 15 חודשים. על פי הווארד, המספרים האלה עלולים להמשיך ולצמוח בהתחשב בעובדה ש"במדינות רבות יש בלוגרים שמציגים עמדות פוליטיות, והרבה עיתונאים שנרדפים. יותר ויותר אזרחים בוחרים להביע את עצמים באמצעות האינטרנט, ונענשים על כך".

מרבית הבלוגרים שנעצרו חשפו עוולות בירוקרטיות, הפרות זכויות אדם, או הביעו דעות אישיות על נושאי משרות פוליטיות והמדיניות הציבורית. במדינות דמוקרטיות, לעומת זאת, מעצרי בלוגרים התרחשו בדרך כלל במקרים של הפצת פורנוגרפיה או הסתה על רקע גזעני.