יאהו וגוגל משתפות פעולה

שתי ענקיות החיפוש חתמו על הסכם שיתוף פעולה; יאהו תציג פרסומות ממערכת המודעות של גוגל, ותיווצר אינטראקציה בין מערכות המסריים המיידיים של השתיים

לאחר שניצלה מרכישה על ידי מיקרוסופט, חתמה יאהו ביום חמישי על הסכם שיתוף פעולה עם גוגל.

על פי ההסכם, יאהו תשתמש ב-AdSense, שירות הפרסום של גוגל, שישולב בתוצאות החיפוש שלה. שיתוף הפעולה הוא הרחבה לניסוי שנערך בין שתי החברות בעבר. ההערכה היא כי רווחיה של יאהו יזנקו בעקבותיו בכ-250 עד 450 מיליון דולר בשנה הראשונה. על פי התחזיות, לאחר מכן יגדל הרווח ל-800 מיליון דולר בשנה.

ההסכם בין יאהו לגוגל נחתם לאחר שמיקרוסופט וויתרה על נסיונותיה לרכוש את יאהו, מה שעורר את מורת רוחם של בעלי מניות ומשקיעים ביאהו, שבמהלך החודשים האחרונים ניסו לדחוף לעסקה בין השתיים. לו מיקרוסופט היתה מצליחה לרכוש את יאהו, סביר להניח שזה היה ממצב את החברה הממוזגת כמתחרה מרכזית לגוגל.

עם זאת, האפשרות שמיקרוסופט בכל זאת תרכוש את יאהו אינה בטלה לחלוטין – על פי החוזה שנחתם בין גוגל ליאהו, במידה ויאהו תבחר להפר את ההסכם, יהיה עליה לשלם קנס של 250 מיליון דולר לגוגל. סכום לא מרתיע, יחסית, במידה ואכן תחתם עסקה עם מיקרוסופט, שטוענת ששותפות איתה תניב ליאהו רווחים גדולים מאלה שתניב לה השותפות עם גוגל.

עוד הוחלט, על פי החוזה, שתיווצר אינטראקציה בין תוכנות המסרים המידיים של שתי החברות, כך שמי שמשתמש ב-Yahoo Messenger, יוכל לתקשר עם חבריו שמשתמשים ב-Google Talk, ולהיפך, מבלי להרשם לשני השירותים.