אינטל סוגרת ביקנעם

אינטל הודיעה הבוקר על סגירת מרכז הפיתוח ביקנעם, אבל מבטיחה לנסות למצוא לעובדים אלטרנטיבות במרכזים אחרים של החברה

הבוקר (ד') הודיעה הנהלת אינטל בישראל, על סגירתו של מרכז הפיתוח של החברה ביקנעם. על פי ההודעה, מרכז הפיתוח ייסגר בעוד מספר שבועות.

בשיחה של נענע 10 עם דובר אינטל בישראל, קובי בכר, נמסר לנו כי סגירתו מרכז הפיתוח ביקנעם, המעסיק קרוב לחמישים עובדים, לאו דווקא מעידה על פיטוריהם, וש"אינטל תנסה למצוא פתרונות לשילוב העובדים בפעילויות אחרות של החברה בישראל". עוד אמר בכר כי "החברה פועלת משיקולים עסקיים. הפעילות של החברה בישראל כה גדולה כך שתמיד יכולים להיות שינויים עסקיים, שבהם פעילויות מתחילות ופעילויות נפסקות".

השלוחה הישראלית של אינטל, שהיא גם שלוחת אינטל הראשונה בעולם מחוץ לארה"ב, מונה כ-6,100 עובדים, ומתפרשת בירושלים, חיפה, פתח תקווה, ויקום. בנוסף, ישנם שני מרכזי ייצור בישראל – בירושלים וקרית גת.

בכר הוסיף ש"אינטל נמצאת כעת בתקופה טובה של צמיחה מבחינת ייצור ופיתוח. בקרוב עתיד להפתח מפעל נוסף בקרית גת שיעסוק בייצור שבבים למחשביים אישיים". עוד הזכיר ש"בחיפה נבנה כעת בניין נוסף כחלק ממרכז הפיתוח, והוא עתיד להיות הבניין הירוק הראשון בישראל". "לפי כך", אמר בכר, "צפוי גיוס של כמה מאות עובדים נוספים".