מטאליקה נגד הבלוגרים

להקת מטאליקה הזמינה בלוגרים להשמעה של שירים חדשים, וכשאלו פרסמו ביקורת על השירים - דרשה להסיר את הביקורות, ואיימה בתביעה

בשבוע שעבר זימנה להקת מטאליקה, אחת מלהקות המטאל הוותיקות, קבוצה של בלוגרים ומבקרי מוזיקה למסיבת השמעה בלונדון. במסיבה הושמעו שישה שירים מהאלבום החדש של הלהקה, שעתיד לצאת בספטמבר הקרוב.

כל מי שיש לו הבנת בסיסית במדיה, צריך לדעת ולצפות שאם מזמינים בלוגר לראות או לשמוע משהו, ככל הנראה הוא יכתוב על זה. אלא שזמן קצר לאחר פרסום הביקורות - שהיו חיוביות ברובן - קיבלו הכותבים פניה מהנהלת הלהקה, בה התבקשו להסיר את הביקורות מהרשת, ולא – יינקטו כנגדם צעדים משפטיים.

לטענת הכותבים, עם הגיעם למסיבת ההשקה איש לא החתים אותם על מסמכי סודיות, כך שמעולם לא התחייבו שלא לכתוב או לספר על מה ששמעו. הנהלת הלהקה, מנגד, טוענת שהשירים ששמעו הנוכחים במסיבה הם עדיין גרסאות דמו שנמצאות בתהליכי עריכה.

למטאליקה היסטוריה ארוכה של התנהלות אימפוטנטית בכל הנוגע לאינטרנט. בשנת 2000 היא היתה אחת מהלהקות שהובילו את נס המרד, שבסופו של דבר הוביל להפסקת הפעילות של "נאפסטר", תוכנת שיתוף הקבצים המיתולוגית. כמו כן, במשך תקופה ארוכה סירבה הלהקה למכור את המוזיקה שלה דרך iTunes Store, חנות המוזיקה הווירטואלית של אפל.

לפני מספר חודשים נפוצו שמועות שמטאליקה עתידה לשחרר אלבום להורדה חינמית מהאינטרנט. אבל על פי המקרה האחרון, נראה שהלהקה ומנהליה טרם הפנימו את מה שקורה סביבם, ושאלבום חינם מהם, מקבלים רק בנאפסטר.