גוגל מתנכלת?

ללא הודעה מוקדמת, גוגל חסמה לקהילת המפתחים שלה את הגישה לאתר סליקת האשראי PayPal

בחודש אפריל השיקה גוגל שירות בשם Google App Engine, שנועד לתת למפתחים סביבה נוחה בה יוכלו ליצור ולאכסן אפליקציות רשת לשימוש מקוון.

שלשום (ב') התלוננו מספר מפתחים בקבוצת דיון של השירות, כי גוגל ככל הנראה חוסמת את הגישה מאפליקציות מבוססות App Engine לשירות התשלומים וסליקת האשראי הוותיק PayPal.
עד שהתקבלה תגובת גוגל והבעיה טופלה, העלו בקבוצת את הדיון רעיון, לפיו לא ישתמשו בכתובת הישירה ל-PayPal, אלא יעקפו אותה באמצעות כתובת דמה שתגיע אל הכתובת המקורית. לצורך ההדגמה הם השתמשו בשירות קיצור הכתובות tinyurl.com, שבימים כתיקונם משמש גולשים לצורך שליחת קישורים זה לזה, אבל חוסך מהם הדבקת כתובת ארוכה ומסורבלת.

יום לאחר התלונה, התקבלה בקבוצת הדיון הודעה מעובד גוגל בשם מרזיה ניקלואי (Marzia Niccolai). ניקולאי הסביר שמדובר בבאג, ושמנגנוני ההגנה של גוגל שאמורים לזהות אתרי רמאויות שנועדו לגנוב סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי, סימנו בטעות את PayPal כאתר המהווה סיכון.

לגוגל יש הרבה סיבות להתנכל ל-PayPal: לא רק העובדה שמדובר באתר שמתחרה בשירות הסליקה שלה (Google Checkout). כמו כן אתר המכירות הפומביות eBay, שמחזיק בבעלות על PayPal, לא מאפשר לקונים בו להשתמש בשירות הסליקה של גוגל.

בבדיקה שנעשתה באמצעות כלי של גוגל המתריע על אתרים חשודים כאתרי מרמה, paypal.com נמצא כאתר בטוח לחלוטין לגלישה.
גם אם גוגל משקרים, וחסימתו של PayPal היתה מכוונת, מן הראוי היה לעדכן על כך את המפתחים, על מנת למנוע פגיעה תדמיתית ועיכובים בפיתוח אפליקציות. קרבות ראש בראש זה לגיטימי, חתרנות, לעומת זאת - קצת פחות.