הגישה לפורנו ילדים נחסמת

שלוש ספקיות אינטרנט גדולות בארה"ב יחסמו את הגישה לקבוצות דיון ולאתרים שמציגים פורונגרפיית ילדים, זאת לאחר הסכם שנחתם עם התובע המחוזי של ניו-יורק

שלוש ספקיות אינטרנט גדולות בארה"ב, וריזון, ספרינט וטיים וורנר, הסכימו לחסום את הגישה לקבוצות דיון ואתרי אינטרנט שמפיצים פורנוגרפיית ילדים. וריזון וטיים וורנר הן שתיים מחמשת ספקיות האינטרנט הגדולות בארה"ב, מספר לקוחותיהן מוערך בכ-16 מיליון.

הצעד ייעשה כחלק מהסכם בין הספקיות אל מול אנדרו קומו, הפרקליט המחוזי של מדינת ניו יורק. ספקיות אחרות סירבו בעבר להסכים לפעולות מסוג זה בטענה שיהיה קשה לבצע מעקב אחר אתרים כאלו. בתגובה לכך, אמר אתמול (ב') קומו ש"ספקיות הגישה לאינטרנט יצאו מנקודת הנחה שאינן צריכות לקחת אחריות על התכנים באתרי אינטרנט וקבוצות דיון היות שמדובר באינדיבידואלים שמתקשרים עם אינדיבידואלים, אבל מבחינתנו – בנקודה מסויימת עליהן לשאת באחריות".

על פי התכנון, תיחסם הגישה לקבוצות דיון של Usenet ולאתרים החשודים כמפיצי פורנוגרפיית ילדים. ההסכם יצא לפועל לאחר חקירה שארכה שמונה חודשים, במהלכה התחזו סוכנים ממשרדו של קומו לצרכני פורנוגרפיית ילדים. לטענת משרד התובע המחוזי, הספקיות לא התייחסו ביד קשה מספיק לתלונות. וריזון, למשל, הסתפקו בלהזהיר את המשתמשים שהם מסתכנים בניתוק מהשירות באם ימשיכו להפיץ תמונות המציגות ניצול מיני של ילדים.

הספקיות הסכימו לשתף פעולה רק לאחר שאוימו בתביעות על ידי משרד התובע המחוזי, מה שהוביל למשא ומתן שארך מספר שבועות ובסופו התקבלה ההחלטה הנוכחית.

ההחלטה, כך מתברר, תשפיע על גם על לקוחות הספקיות שאינם תושבי ניו יורק. קומו הוסיף שמשרדו נמצא במגעים עם ספקיות אינטרנט נוספות.

קומו מיצב את נושא בטיחות הילדים באינטרנט בעדיפות גבוהה במשרדו. בספטמבר אשתקד זימן קומו את נציגי הרשת החברתית Facebook לבית המשפט, לאחר שחקירה סמויה מטעם משרדו העידה שהטיפול של מפעילי אתר בתלונות על הטרדה נעשה בקצב איטי מהמצופה.