אמאזון לא עומד בעומס

במהלך הימים האחרונים אמאזון, אחד מאתרי המסחר האלקטרוני הפופולריים בעולם, קרס לסירוגים למשך מספר שעות

בימים האחרונים סבלו לקוחות אמאזון ארה"ב, אחד מאתרי המסחר האלקטרוני הוותיקים בעולם, מהשבתות ותקלות רבות של האתר. התקלה, כאמור, התרחשה רק באתר האמריקאי ואמאזון הדגישה שאתריה בעולם (קנדה, גרמניה, בריטניה, צרפת, יפן וסין) פועלים כסדרם.

ביום שישי (6 ביוני), קרס אמאזון ארה"ב למשך כשעתיים, וגולשים שניסו להכנס אליו נתקלו בהודעת שגיאה. דובר החברה הגיב בנושא עוד בזמן שהאתר היה לא נגיש לגולשים, ואמר ש"מערכות האתר מאוד מורכבות, ולמרות המאמצים הרבים שלנו, במקרים נדירים, עשויות לקרות תקלות. אנו עושים את מיטב המאמצים על מנת למזער את השיבושים ולהחזיר את האתר לפעילות מהר ככל הניתן".

גם אתמול (ב') נתקלו גולשי האתר בהודעות שגיאה המעידות על אי זמינות של האתר - הפעם התקלות נמשכו מספר דקות בלבד.

אף על פי שהקריסה הראשונה נמשכה כשעתיים, והאחרונה פחות מחצי שעה (וגם היא לסירוגין) הדבר חסר משמעות כשמדובר באתר בסדר גודל של אמאזון. מדובר באתר מסחר שמודל הרווחים העיקרי שלו מבוסס על מכירות, כך שכל דקת קריסה שוות ערך להפסד של אלפי עסקאות בטווח המיידי, ומוניטין שלילי ונטישת לקוחות בטווח העתידי.

באמאזון מבינים את ההשפעות של תקלות מסוג זה, אך למרות זאת בעיות זמינות הן, לעיתים, עניין בלתי נמנע. בשנת 2006, סמוך לחג ההודיה, סבל האתר מבעיות דומות כאשר נוצר עומס עקב ביקוש לרכישת Xbox 360, קונסולת המשחקים של מיקרוסופט שיצאה לשוק באותה שנה.