אייפון דור 3: הפרטים

אייפון דור 3 ב-200 דולר, ובצבע לבן • מחשבים נענע 10 עדכנו אתכם בזמן אמת בפרטים החשובים מתוך נאומו של סטיב ג'ובס בועידת המפתחים בסן פרנסיסקו

תמונת ועידת המפתחים

פתיח

ועידת המפתחים של אפל נפתחה היום בסן פרנסיסקו. 4000 איש התכנסו כדי להאזין לסטיב ג'ובס, בנאום שפותח את הועידה, כולם מתעניינים בעיקר בדבר אחד: אייפון 2.0.

ג'ובס פתח את נאומו בהציגו את שלושת העיסוקים העיקריים של אפל: מחשבי מק, חנות המוזיקה ואייפון. ג'ובס סיפר כי 250,000 איש הורידו את ערכת הפיתוח של האייפון (iPhone SDK) ב-95 הימים הראשונים לשחרורה. כמו כן, 25,000 מפתחים ביקשו להתקבל לתוכנית שאפל פתחה (דבר הכרוך בתשלום), ו-4000 מתוכם אכן התקבלו.

20:30
ג'ובס אמר כי לקוחות רבים ביקשו לסנכרן את האייפון עם שירותי Exchange - האפשרות לקרוא אימיילים דרך הטלפון הנייד, לסנכרן את לוח השנה ואת הפגישות, למשוך את רשימת אנשי הקשר וכו'. באייפון 2.0, אפל אכן עשתה זאת. אייפון 2.0 בנוי על תוכנת VPN של סיסקו, מה שדרש סידורי אבטחה כבדים.

בבטא שנערכה לטלפון החדש השתתפו 500 איש: עובדים בחמשת הבנקים הגדולים של ארה"ב, חמש חברות האבטחה הגדולות ביותר, וכן עובדים של חברות תעופה גדולות וחברות מדיה ובידור.

20:45
מספר מצגות מדגימות עד כמה פיתוח האפליקציות לאייפון יכול להיות קל, פשוט ואינטואיטיבי. היי, קל מאד גם לפתח ממשק! ג'ובס מציג את כלי הפיתוח של מספר חברות.
(* אני בטוחה שהמפתחים שמשתתפים בכנס מעריכים את המידע קצת יותר מאיתנו)

Sega ואיביי מציגות את האפליקציות שלהן. Sega הכריזה כי ניתן יהיה לקנות משחקים של החברה ב-10 דולר דרך ה-iTunes. לדוגמה, Super Monkey Ball.

21:00
ג'ובס מסביר שהבעיה החשובה ביותר של אפל היתה לפתור את נושא התמיכה ברקע. לו אפל היתה מאפשרת ליישומים לרוץ ברקע תוך כדי הפעלת תוכנות אחרות, זה היה פוגע בסוללה ובביצועים של המכשיר. לכן, הפתרון שהם הגיעו אליו היה שירות "push notification" - כלומר, כשמשתמש יוצא מאפליקציה, אפל "תדחוף" לו עדכונים (טלאים, קבצי סאונד והודעות). פתרון זה יהיה זמין למפתחים, אך יגיע ללקוחות רק בחודש ספטמבר.

21:07
פיצ'רים חדשים בתוכנה של אייפון 2.0: חיפוש אנשי קשר, תמיכה מלאה במסמכי אופיס (וורד, אקסל ופאואר פוינט), מחיקת דואר (גם מחיקה קבועה לתיבת הדואר המחוק), שמירת תמונות שנשלחו באימייל, מחשבון מדעי שמופעל עם סיבוב האייפון על צידו, פיקוח הורים, תמיכה בשפות אסייתיות - כולל אפשרות לצייר אותיות סיניות באצבע וזיהוין עם ידי המכשיר.

הפיצ'רים יהיו זמינים גם למשתמשי האייפון ה"רגיל", על ידי עדכון תוכנה חינם (שיהיה זמין בתחילת חודש יולי, לכל המוקדם).

21:10
ג'ובס מדבר על החנות של אפל, ואיך ניתן להגיע באמצעותה לכל משתמשי האייפון באשר הם. החנות זמינה ל-62 מדינות ואם היישום שוקל פחות מ-10 מגה, ניתן יהיה להוריד אותו ברשת הסלולרית. יישומים גדולים אפשר יהיה להוריד ב-Wi-Fi. כמו כן, חברות יוכלו להפיץ לעובדיהן יישומים (אבל את זה כבר ידענו - אפל עצמה הזכירה את הנושא לפני זמן רב).

21:15
הדגמה של MobileMe, שירות ששומר על סנכרון בין האייפון, המקינטוש והמחשב האישי. גם התמונות מסונכרנות. אפליקציות נוספות מודגמות, כמעט לכולן יש i בשם.
השירות הזה - שככל הנראה אמור להתחרות בג'ימייל - יעלה 99 דולר לשנה.

הידעתם? 56% מהאנשים שרצו אייפון ולא קנו, אמרו שזה בגלל המחיר.

אייפון דור שלישי

21:30
קצת מאכזב, הוא נראה אותו הדבר, רק דק יותר. מובטח שאיכות הסאונד תהיה טובה יותר.
האייפון החדש אמור להיות מהיר יותר ולהוריד מידע מהר יותר אפילו מטלפונים ניידים שעושים שימוש בטכנולוגיית EDGE - מהיר כמעט כמו אינטרנט אלחוטי.

21:35
הסוללה חזקה יותר: 300 שעות המתנה, 10 שעות שיחה רגילה (פי 2 מהנוכחי), 5 שעות פעילות לדור שלישי. אם משתמשים בטלפון לגלישה היא תחזיק מעמד 5-6 שעות, אם לוידאו - 7 שעות, ולמוזיקה - 24 שעות.

21:40
יש GPS מובנה.

21:45
האייפון יעלה 299 דולר למכשיר בנפח 16 ג'יגה, ו-199$ למכשיר בנפח 8 ג'יגה (ולהזכירכם, זה הדגם שבעבר עלה 600 דולר וכיום עולה 400). תהיה גם גרסה בצבע לבן. ג'ובס הבטיח שהמחיר המקסימלי יעמוד על 200 דולר, גם אם מדובר במכירת המכשיר מחוץ לארה"ב.

המכשיר יהיה זמין החל מה-11 ביולי ב-22 מדינות ובהמשך הפצתו תתרחב ל-70 מדינות סה"כ. ישראל לא ביניהן, How fucking surprising.
בכל מקרה, המשמעות היא שבמשך חודשיים לא ניתן לקנות אייפונים חדשים. כזכור, באמצע חודש מאי אפל הורידה את האייפונים ממדפי החנויות בארה"ב ובריטניה, ואם הפצת האייפון החדש מתעכבת (ובינינו, חודש זה יולי זה חתיכת עיכוב), לא בטוח שהלקוחות יחכו לאפל. לא כשיש להם חלופות בדמות HTC Touch Diamond שמתחרה באותה נישה, או סמסונג אינסטינקט, שישווק החל מסוף יוני.

21:50
אה... זהו. ג'ובס גמר לנאום ולא טרח אפילו להזכיר פיצ'רים אחרים של המכשיר. מה עם משהו קצת יותר מרגש מ-GPS או מכשיר בצבע לבן? מה עם שיחות וידאו?