פיצ'רים חדשים בג'ימייל

Gmail, שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, מציע 13 פיצ'רים ניסיוניים ומגניבים: מסופר-כוכבים וקיצורי דרך ועד משחקון סנייק - אלה התוספות הבולטות

Gmail, שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, התחדש בסוף השבוע עם מספר רחב של פיצ'רים חדשים שהתווספו לשירות. בשונה משינויים קודמים, הפעם הפיצ'רים החדשים נמצאים בשלבי פיתוח ובחינה ("אלפא") וייתכן שחלק מהם ישתנו או יוסרו. כיוון שכך, הפיצ'רים החדשים אינם מוצגים באופן אוטומטי ויש להכנס ללשונית Labs שבתפריט ה-Settings כדי להחיל אותם.

הפיצ'רים הבולטים שנוספו הם אלו:

חתימה בהודעות התגובה - עד כה, החתימה הוצגה באופן אוטומטי בתחתית שרשור התגובות להודעה. מעתה ניתן להציג את החתימה בתחתית כל תגובה (אך מעל להודעות קודמות).

Quick Links - פיצ'ר שמוסיף תפריט נוסף בצד שמאל, תחתיו ניתן להגדיר קישורים לחיפושים מותאמים אישית. למשל, קישור שיציג את כל ההודעות שהתקבלו בשבוע האחרון (או כל טווח זמן אחר שתבחרו), קיצור להודעות שיש בהן קבצים (כאשר ניתן להגדיר קבצים בעלי סיומת מסויימת), או קיצור להצגת הודעות שיש בהן קובץ ומשוייכות לתווית ספציפית כלשהי. מדובר בדוגמאות בלבד, וקיצורי הדרך שניתן להגדיר באמצעות הכלי הזה, רבים מגוונים.

משחק סנייק - כן, קראתם נכון. אם נגמרה לכם העבודה ואתם מחפשים תעסוקה עד שיגיעו מיילים חדשים, תוכלו לשחק בגרסה קלאסית של משחק הנחש.

Email Addict - פיצ'ר הומוריסטי (או לא) המיועד לוורקהוליקים. לאחר הוספתו, יופיע בתפריט העליון כפתור טקסט עם הכיתוב “Take a break”. לחיצה עליו תחסום את השימוש בג'ימייל למשך כרבע שעה, על מנת שתוכלו לשתות כוס מים או קפה, לשטוף פנים, למתוח שרירים, לעשן סיגריה, ולחזור לעבוד רעננים. אם נשברתם ואתם מוכרחים לחזור לעבוד לפני שפסק הזמן מג'ימייל הסתיים - כניסה מחדש לשירות הדואר תאפשר לכם לעשות כרצונכם.

• שני פיצ'רים נוספים נועדו לאנשים שממש, אבל ממש לא יכולים בלי קיצורי דרך. הראשון מאפשר הגדרה של קיצורי מקשים לצורך ביצוע פעולות שונות (כולל שינוי של קיצורי מקשים שכבר מוגדרים בג'ימייל), והשני נועד על מנת לנווט בין המיילים שלכם בעזרת תנועות העכבר. אם למשל, אתם קוראים הודעה כלשהי, ורוצים לעבור להודעה הקודמת – החזיקו את הלחצן הימני של העכבר והזיזו את העכבר לשמאל; כדי לעבור להודעה הבאה הזיזו לימין; ועל מנת לחזור לעמוד הראשי של תיבת הדואר – הזיזו כלפי מעלה.

בלי הרבה בדיקות

קייט קולמן, מנהלת מוצר בג'ימייל, הסבירה את ההחלטה בבלוג הרשמי של השירות: "Gmail Labs זו דרך עבורנו לקחת המון רעיונות שמצב רגיל לא היינו בוחרים, ולתת למשתמשי השירות להחליט האם הם טובים או לא".
"הרעיון הוא", מוסיפה קולמן, "שאם מהנדס בחברה הולך לארוחת צהריים וחושב על רעיון מגניב, כל מה שעליו לעשות זה לתכנת את זה ולהעביר את זה לקטגוריית ה-Labs. היישר לעשרות מיליוני משתמשים, בלי דיונים על העיצוב או ניתוחי מוצר. ולמען האמת, גם בלי הרבה בדיקות".

לתשומת ליבכם: ניתן להפעיל את הפיצ'רים רק בחשבונות ג'ימייל שהשפה המוגדרת בהם היא אנגלית.