אייפון 2: תמונות ראשונות?

מה שנדמה כתמונות ראשונות של הדור הבא של האייפון דלפו לרשת. השינוי הגדול: מכשיר דק יותר ומצלמה קדמית שתשמש לצ'אט-וידאו

אפל תכריז באופן רשמי על אייפון 2.0 בעוד יומיים, אבל למרות האיפול הכבד, מה שנראה כתמונות ראשונות של המכשיר החדש דלפו לרשת.

על פי התמונות, שני השינויים הבולטים ביותר הם צבע נוסף למכשיר - אדום (כחלק מקמפיין Red, שאפל משתתפת בו, למלחמה באיידס) - וכן מצלמה בחזית המכשיר, שתשמש לצ'ט-וידאו באינטרנט אלחוטי. שמועות קודמות ידעו לספר שהאייפון החדש יהיה דק ב-20% לעומת האייפון המקורי ואכן, המכשיר החדש דק יותר, כאשר הדבר מתבטא בעיקר בקצוות שלו ובגימור שונה ודק יותר בצדדים. גוף המכשיר גם הוא דק יותר, אך לא במידה משמעותית. עוד בשינויים: לאייפון 2.0 יש רמקולי סטריאו בצידו האחורי. לעומת זאת, המסך, כפי הנדמה, לא השתנה.

התמונות אינן תצלומים פיזיים של המכשיר אלא צילומי מסך של מה שנראה כחומר פרסומי של אנשי אפל. כיוון שכך, לצד המכשיר מוצגים בו כמה פיצ'רים של המכשיר - כמו שיחות הוידאו האמורות.

תמיכה ב-Windows

באתר CrunchGear עמלו קשות כדי לפענח את הטקסט הזה וזה מה שהם גילו:
"וידאו פתאום הפך לכיפי יותר. התחילו שיחות וידאו בזמן אמת עם מנויים אחרים של AT&T באמצעות רשת דור שלישי, או עם חבריכם ל-iChat בעזרת אינטרנט אלחוטי. מהפכת שיחות הוידאו התחילה עכשיו".
בעניין זה חשוב לציין: יכולות הדור השלישי ישמשו לקיום שיחות וידאו בין שני מנויי אייפון 2.0, ואילו אם המשתמש ירצה לשוחח בוידאו עם אחד מחברי ה-iChat Buddies שלו, הדבר ייעשה באמצעות האינטרנט האלחוטי, אחרת יהיה מדובר בשיחת טלפון רגילה.
עוד בנושא זה, ניתוח מפורט של התמונות מעלה את מה שנראה כשינוי המהותי ביותר: אפל תספק תמיכה במערכת ההפעלה חלונות. הדבר מופיע כהערת שוליים ליכולות צ'ט הוידאו של המכשיר, עליו נכתב כי "עכשיו זמין לאייפון - ולחלונות". הערת השוליים מתייחסת לגרסאות החלונות בה השירות יהיה מסוגל לתמוך: XP או ויסטה. נראה כי הכוונה היא שבמסגרת השיחות עם ה-iChat Buddies, משתמשי האייפון יוכלו לנהל שיחות וידאו עם בעלי מחשב אישי שעובדים על מערכת ההפעלה האמורה.

עם זאת, שימו לב שהאייפון 2.0 האדום שונה מעט מחברו השחור, וחסר לו כפתור אחד. מספר אתרים טענו שהדבר מצביע על כך שהתמונות הן זיוף, ושממילא יכולות הוידאו של המכשיר נשמעות כמשהו טוב מדי מכדי שיהיה אמיתי. ב-Engadget הגדילו לעשות ואמרו שמקור אמין שלהם קיבל לידיו את האייפון החדש - וכי אין בו מצלמה קדמית.

תמונות נוספות תוכלו לראות פה.

אייפון 2.0?

צילום של מה שנדמה כמצגת פרסומית