הדומיינים המסוכנים ביותר

חברת אבטחת המידע McAfee מזהירה: הדומיינים המסוכנים ביותר הם אלה שתחת הסיומת של הונג קונג (hk), הבטוחים יותר הם האוסטרלים, הנורווגים, והאתרים הממשלתיים

חברת האבטחה McAfee פרסמה אמש דו"ח, לפיו שמות המתחם (דומיינים) המסוכנים ביותר למחשבי המשתמשים ולמידע האישי שלהם הם אלה הנמצאים תחת הסיומת של הונג קונג (hk).

מנגד, הדומיינים הבטוחים יותר יושבים תחת הסיומות של נורווגיה (no), יפן (jp), פינלנד (fi), סלובניה (si), וקולומביה (.co), אוסטרליה (au). אליהם מתווספת גם הסיומת של אתרים ממשלתיים (gov), שעליה יש את הפיקוח ההדוק ביותר.

תוצאות המחקר מתבססות על הנתונים שקיבלה החברה באמצעות כלי ה-SiteAnalyst שתחת פיתוחה והפצתה. לאחר התקנתו על ידי המשתמש, הוא מנטר כל פעילות שלו ברשת - החל מגלישה רגילה והרשמה לאתר, ועד הורדות קבצים, פעילות ברשתות שיתוף, והודעות דואר אלקטרוני שמתקבלות.

כמו כן, מתריע הכלי בפני המשתמשים על אתרים שכבר הוכחו סטטיסטית כמסוכנים. על פי מדיניות החברה, כפי שהיא מתפרסמת באתרה, הנתונים לא מועברים לאף צד שלישי, וכאשר הם נאספים, זה נעשה ללא שמירת פרטי המשתמש עצמו. לדברי מק'אפי המידע שכן נאסף מינימלי עד כמה שאפשר והרלוונטי ביותר לצורך ניתוח התעבורה.

עוד טוען הדו"ח, כי מאז שנת 2007, גדל ב- 41.5% הסיכוי להוריד רוגלות, וירוסים, ושלל תוכנות לא רצויות (אם כי כדאי לקחת נתונים אלה בערבון מוגבל כאשר הם מגיעים מטעם חברה המייצרת תוכנות אבטחת מידע).

"למרות שמרבית האתרים המסוכנים נמצאים תחת הסיומת של הונג קונג, אין זה אומר שכל מפיצי תוכנות הריגול אכן פועלים משם." אמר שון קיטס, אנליסט ב-McAfee, עוד הוסיף קיטס ש"יוצרי האתרים הללו בוחרים בכתובות דומיין זולות תחת סיומות שהן הזולות לרישום, ורצוי שיהיו שייכות למדינות בהן הפיקוח על הנושא הוא לקוי".

הנזק שיכול להגרם מאתרים כאלה "נע בין מציק להרסני", אמר קיטס, וגם הרגיע גולשים מודאגים כשציין ש"אתרים פורנוגרפיים אינם מסוכנים יותר מאתרים אחרים, למרות שהטענה הרווחת היא שהם כן. משום שיש להם מודול עסקי ממשי, הם לא צריכים לעשות את הרווח שלהם באמצעות תוכנות ריגול", אבל הוא מזהיר, "כשהם רעים, הם ממש, אבל ממש רעים".