דמוי אייפון גם ל-HTC

HTC הכריזה על דגם חדש, ה-Diamond שאמור להתחרות בדור הבא של האייפון: לא רק שיש בו הכל, הוא גם יפהפה

HTC הטיוואנית הכריזה השבוע על המכשיר שהיא מקווה שיעביר אליה את נאמני האייפון: HTC Touch Diamond. לחברה יש אמנם מכשירים בעלי מסך מגע, ביניהם ה-HTC Touch Dual, אולם ה-Diamond מתוכנן להתחרות בדור הבא של האייפון, אף כי זה טרם הוכרז באופן רשמי.

הטלפון מצויד במסך VGA בגודל 2.8 אינץ' ברזולוציה 640x480 פיקסלים. הוא יעבוד על מערכת ההפעלה חלונות מובייל 6.1, תחת הממשק של HTC, המכונה TouchFlo 3D ויאפשר למשתמשים גישה נוחה ואינטואיטיבית לפונקציות שונות (הודעות SMS, אימיילים, תמונות וככל הנראה גם לאנשי קשר וביצוע שיחות). הוא יצויד גם בבקר שליטה נוסף בעל חיישני מגע, תחת התצוגה, שיאפשר יציאה מהירה מהתפריטים. הטלפון יחזיק מעמד עד ארבע שעות שיחה.

כמו טלפונים נוספים בשוק, גם ה-Diamond יציע אפשרויות מוזיקה, עם נפח אחסון של 4 ג'יגה ו-192 מגה זכרון פנימי, וכן חיזוק של 256 מגה זכרון פלאש. HTC לא מסתפקת במצלמת 3.2 מגה פיקסל וככל הנראה תשתף פעולה עם יוטיוב כדי שניתן יהיה לצפות בסרטונים שלה בנגן (בממשק ש-HTC עצמה מפתחת).

כמו כן ל-Diamond טכנולוגיית חיבור HSDPA/WCDMA, אינטרנט אלחוטי ובלוטות' 2.0 ו-GPS. עוד בתחום האינטרנט, HTC מציעה גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן אינטרנט משלה, שהניווט בו ייעשה באמצעות דפדוף בין חלונות (במה שזכה לכינוי "אפקט ויסטה") ביד אחת והתמקדות בחלון הנבחר. כמו האייפון, גם התצוגה של ה-Diamond תשתנה באופן אוטומטי בין תצוגה אנכית לאופקית, בהתאם לזווית שבה המכשיר יוחזק.

ל-Diamond מידות הגיוניות: 102x51 מ"מ, עוביו 11.3 מ"מ ומשקלו 110 גר'.

הטלפון יושק באירופה כבר בחודש יוני, כש-HTC מכוונת להשקה לפני ההכרזה על הדור הבא של האייפון. הוא אמור להגיע לאסיה ולמזרח התיכון מאוחר יותר באותו החודש, ובהמשך השנה גם בשאר העולם.

תמונה גדולה