מחקר: במקלדת יש יותר חיידקים מבאסלה

מחקר חדש מצא כי 10% מהבריטים אינם מנקים את המקלדת שלהם בכלל, וכי הדבר יכול להוביל לסימפטומים של הרעלת מזון • באחד המקרים, על מקלדת שנבדקה נמצאו פי 4 חיידקים מאשר על מושב אסלה

מחקר חדש מעורר דאגה באשר למידת ההיגיינה של המקלדות בהן אנו משתמשים. ארגון הייעוץ לצרכנים הבריטי Which? ניגב את המקלדות שבמשרדיו ושלח את מטליות הניגוב למעבדה, בכדי לקבוע את הרכב – והיקף - סוגי הבקטריות שנמצאות על המקלדות. המחקר מצא כי המקלדות מזוהמות באופן מעורר חלחלה, כאשר על אחת המקלדות התברר כי יש פי 4 יותר חיידקים מאשר על מושב אסלה. המחקר הבהיר כי לא רק שחיידקים יכולים לחיות על מקשי הפלסטיק, אלא שסביבת העבודה – הכוללת ארוחות ונשנושים ליד ומעל המקלדת - אף תורמת לכך. אם אמרתם לעצמכם שלא צריך לדאוג ומה כבר יכול לקרות, מבהיר המחקר כי המשתמשים שנוגעים במקלדות המלוכלכות עשויים ללקות בסימפטומים של הרעלת מזון, כמו קלקול קיבה ושלשולים.

מחקר דומה נערך לפני מספר שנים בבית החולים נורת'ווסטרן בשיקגו, גם שם התברר כי המקלדות משמשות מצע לכל חיידקי בית החולים, גם כאלו שפיתחו עמידות לתרופות.

Which? אף בדקו את תדירות הפעמים בהן משתמשים מנקים את המקלדות שלהם. על פי הממצאים, 50% מהמשתמשים אינם מנקים את המקלדת אפילו פעם בחודש, כאשר במקרה הקיצוני, הודו 10% ממשתתפי המחקר כי מעולם לא ניקו את המקלדת, ו-20% נוספים אמרו שמעולם לא ניקו את העכבר. הארגון המליץ לקוראיו לנקות את המקלדת משאריות אוכל, תאי עור ושיער, כמו גם לנקות אותה על בסיס קבוע.