שם קוד: אספסוף רשת

ביום ו' הקרוב יתרחש Flash-Mob אנטי צנזוריאלי וגיקי למהדרין. חפשו אותו בפייסבוק ובפליקר הקרובים למקום מגוריכם

ביום שישי הקרוב (7.3) בשעה 12:00, הגיקים הישראלים ירימו את ראשם וינציחו במצלמותיהם את מגדל האופרה בתל אביב. האירוע: התארגנות מחאה נגד חברת הניהול של מגדל האופרה, מקבוצת "אלרוב ישראל". הסיבה למסיבה: טענתה של חברת הניהול כאילו מגדל האופרה מוגן בזכויות יוצרים ואסור לצלמו - לא מבפנים ולא מבחוץ. האמצעים: כשרים. הפגנה ספונטנית - או מה שמכונה "כנופיית בזק".

אם יש תופעה שהאינטרנט מתאימה לה כמו כפפה ליד, היא אספסוף הבזק (Flash Mob). זה מתחיל באימייל אחד ובו מיקום הכינוס, תאריך, שעה והוראות מיוחדות ("הביאו את האייפודים שלכם", "מלחמת כריות") ובמהרה עובר מחבר לחבר בהודעות SMS ומיילים, במטרה לגרום להמון רב ככל האפשר להגיע למקום הכינוס, לבצע פעילות מופרכת כלשהי ולהסתלק.

זיו מזרחי ועידו קינן, חנוני רשת עם תעודות, מנסים לנצל את המדיום שהם שוחים בו ולהוציא את עכברי המחשבים אל השמש התל אביבית, לפעולת תגמול. זה התחיל כאשר מזרחי, צלם חובב, צילם את מגדל האופרה - ומאבטח של הבניין ניגש אליו והורה לו לחדול, כיוון שהדבר פוגע בזכויות היוצרים של קבוצת אלרוב ישראל, מבעלות הבניין.

מזרחי לא התעצל, והתקשר לחברת הניהול של בניין האופרה, שם נאמר לו שאכן, חל איסור לצלם את המבנה בשל פגיעה בחוק זכויות יוצרים. אלא שחוק זכויות יוצרים מונה שורה של שימושים הוגנים ביצירה, ביניהם שרטוט, פיתוח או צילום של יצירות אדריכליות.

לפיכך הכריזו מזרחי וקינן על התארגנות מחאה, פתחו עמוד אירוע בפייסבוק כמקובל, ורתמו לעזרתם את הבלוגרים המובילים, שיפרסמו את העניין. ביום שישי ה-7.3 בשעה 12:00, הם מתכוונים להגיע למגדל האופרה (רח' אלנבי 1 בתל אביב) ולצלמו במצלמות הטלפונים הסלולריים ובמצלמות דיגיטליות. התמונות, הם מבטיחים, יעלו לפליקר תחת התגית OperaMob2008 (ואם אתם מתכוונים להיות שם, העלו גם אתם את התמונות שלכם תוך שימוש באותה התגית).