נוקיה מפתחת נייד-זיקית

בתערוכה חדשה שנפתחה השבוע במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, מציגה נוקיה טלפון עתידי שישנה את צורתו בהתאם לצרכי המשתמש

בשורה חדשה לאוהבי הגאדג'טים ולחובבי העיצוב העתידני: מחלקת הפיתוח של נוקיה, בשיתוף אוניברסיטת קמברידג', עובדים בימים אלה על פיתוח סלולריים מבוססי ננו טכנולוגיה, שיוכלו לשנות את צורתם ותפקודם בהתאם לצרכי המשתמש. מלבד טלפון ישמש המכשיר גם כמחשב כף יד חכם, נגן מוסיקה, שלט לרכב ואף שעון, שניתן יהיה לענוד על הזרוע, כמו שעון רגיל (ראו תמונה).

איך זה פועל?
המדענים משתמשים בננוטכנולוגיה במטרה לייצר יחידות אלקטרוניות מזעריות אשר יוצבו על משטח גמיש דמוי גומי. כמו כן, הכוונה היא לייצר את היחידות האלקטרוניות עצמן גמישות ככל הניתן. היחידות הגמישות אמורות לדחות לכלוך ואבק. "אף על פי שכבר ראינו בעבר אב טיפוס של מסך דק גמיש, טלפון מתקפל המסוגל לשנות את צורתו לחלוטין נמצא במרחק של כ-10 שנות פיתוח", אמר מארק וולנד, ראש המחלקה לננוטכנולוגיה באוניברסיט' קמברידג', "אך אנחנו מתקדמים לעבר המטרה בבטחה".

גם שעון, גם בודק דופק

הטלפון בעל היכולות המורפיות אשר ייוצר מחומרים חצי שקופים, ידחה לכלוך וטביעות אצבע, וכמו כן יהיה ידידותי לסביבה וישתמש באנרגיה סולרית כדי להטען. בנוסף, מתכננים מעצביו כי הוא ישמש גם כאביזר אופנתי שניתן לענוד. מנוקיה נמסר כי הטלפון יצוייד בחיישנים מיוחדים שיבדקו את מצבו הבריאותי של הנושא אותו, במידה ויחפוץ בכך.

נוקיה מעריכה כי ניתן יהיה לשלב בשוק פונקציות מסוימות של הטלפון כבר במהלך שבע השנים הקרובות.

את סרטון ההדמיה לטלפון של נוקיה, המוצג בתערוכה בניו יורק, תוכלו לראות כאן.

תמונה