MacBook Air: התרשמות ראשונית

לרגל גיורו הקרב של ה-MacBook Air, יצאנו איתו לדייט שנגמר בקוויקי: נדלקנו ממשטח המגע בעל פונקציות ה-iPhone, התלהבנו מהמקלדת הגדולה ורק נבהלנו מהמחיר. בואו לראות גם אתם את המחשב מקרוב<BR>

iDigital, הזכיינית החדשה של אפל בישראל, הודיעה כי ה-MacBook Air כבר כאן. ערן תור, מנכ"ל iDigital אמר כי גם מערכת ההפעלה של המחשב הדקיק, ה-Mac OS, עברה גיור ותתמוך באופן מלא בעברית. את המחשב ניתן יהיה לרכוש החל מה-6 במרץ, במחיר התחלתי של 9,999 שקלים.

(2:00 דק')
צילום ועריכה: גילי דנון

גרסה בסיסית, גרסה מתקדמת

אפל טוענת כי ה-MacBook Air הוא המחשב הדק בעולם (וכבר נמצא מי שיחלוק עליה). המפרט של הגרסה הבסיסית כולל מעבד 1.6Ghz, שני ג'יגה זיכרון, מסך בגודל 13.3", הארד דיסק של 80GB, סוללה מובנית המסוגלת להחזיק מעמד עד 5 שעות וכמובן תמיכה מלאה בהתקנים האלחוטיים Bluetooth ו-Wifi.

שדרוג המעבד למהירות 1.8Ghz, בגרסה המתקדמת של המחשב, יקפיץ את המחיר ל-11,699 ש"ח.
מי שיעדיף, יוכל לרכוש MacBook Air עם כונן קשיח מבוסס פלאש בנפח 64Gb. אם נפח הכונן הקטן יותר מרתיע אתכם, קחו בחשבון שבעצם מדובר בכונן מתקדם ומשוכלל: הוא מהיר יותר ואין בו חלקים מכניים נעים, ולכן הוא עמיד בפני טלטולים ורעידות. אם אתם עובדים בתנאי שטח כאלה - המידע שלכם יהיה בטוח ומוגן יותר. המחיר גבוה מאד: כ-17 אלף ש"ח.

התרשמות ראשונית

אחרי שראינו את התמונות וסרטי הוידאו מכל רחבי העולם, יצאנו היום לראשונה לפגוש את המחשב פנים מול פנים לקוויקי. החוויה אכן היתה מספקת.

המחשב דק מאד: פחות מ-2 ס"מ בחלקו האחורי, העבה ביותר. כאשר מרימים את המחשב ומשחקים איתו, מתקבלת תחושה של מחשב יציב ועמיד העשוי מחומרים איכותיים, למרות דקיקותו. לא היינו מנחשים שהוא שוקל כ-1.4 קילוגרם, לולא ידענו זאת מראש.

בניגוד למחשבים אולטרה ניידים אחרים, ה-MacBook Air מצויד במקלדת מלאה וגדולה, וגם אם האצבעות שלכם לא דקיקות במיוחד תוכלו להקליד עליו בקלות.

אם אתם חובבי התקני USB למיניהם תתקלו בבעיה כי ה-MacBook Air מגיע עם כניסת USB אחת בודדת. ליד ה-USB תמצאו יציאת אוזניות ויציאת Micro DVI אליה תוכלו לחבר מסך חיצוני. כניסת מיקרופון אין בנמצא.

הפיצ'ר המדליק ביותר של המחשב הוא ה-Trackpad, משטח המגע של הלפטופ. לכאורה מדובר בלא יותר מעכבר רגיל, אך אפל הוסיפו לו את הפונקציות שהכרנו לראשונה במסך המגע של ה-iPhone: הגדל, סובב, גלגל בנגיעת אצבע. בעבודה עם תמונות הפונקציות האלה נוחות, אבל לאחר מספר דקות מתברר כי זהו גימיק, טריק חביב ולא יותר. לא על ה-Trackpad לבדו תחליטו אם לרכוש את המחשב.

כמחשב משני מדובר בצעצוע יקר

אפרופו לקנות, תור הבטיח כי במהלך שנת 2008 תוקם בישראל חנות רשמית של אפל, מקדש לחובבי ה-i-גאדג'טים למיניהם. כמיטב המסורת בערים הגדולות בעולם, החנות תציג לראווה את מוצרי החברה ותאפשר למבקרים להתנסות בהם.

אין מה לומר, נעים מאד לערוך היכרות מקרוב עם ה-MacBook Air, במיוחד לאחר מסע הפרסום והיח"צ שגרמו לנו לפנטז עליו לא אחת בשעות הלילה המאוחרות. אבל כשאנחנו מתסכלים על השורה התחתונה, אנחנו רואים את המחיר - והוא גבוה.

ה-MacBook Air הוא מחשב חזק ומרשים, אך הוא נועד למשתמש הנייד בלבד. אין לו כונן אופטי (אם כי את זה ניתן לרכוש בנפרד), ולא ניתן לחברו לרשת בעזרת כבל. הכונן הקשיח שלו קטן יחסית (80 ג'יגה בלבד), ואינו ניתן להרחבה. כמו כן לא תוכלו להחליף את הסוללה אם היא נגמרת, או חלילה יוצאת מכלל פעולה. הוא מושלם כמחשב נייד לאנשי עסקים וסטודנטים עשירים אבל יתקשה להחליף את המחשב הראשי בביתכם.

ועדיין , אנחנו לרגע לא מתלוננים על הדייט. אולי אפילו נסכים לעוד אחד.

(תמונה)