modu: סלולרי מודולרי

Modu, מכשיר סלולרי שמתחבר למכשירים אחרים ומעניק להם יכולות סלולריות, מתיימר להפוך את שוק הסלולר על פניו. מאוקטובר בארץ

סלקום הכריזה כי תשיק את "מודו" בישראל. המכשיר הסלולרי הזעיר ישווק בסלקום באופן בלעדי - לפחות במשך תקופת מה.

Modu, פרי פיתוחו של דב מורן, ממציא ה-Disk on Key, הוא מעין מכשיר סלולרי שמסוגל להתחבר למכשירים שונים (המכונים "Jackets") ולהשתלב בהם. עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, התייחס לשיתוף הפעולה בין שתי החברות: "אני מאמין ש-Modu אינו עוד טלפון סלולרי, אלא שינוי בתפיסת השוק והרגלי השימוש של הצרכן". בכך התכוון שפירא לפיצ'ר העיקרי עליו נסמך המכשיר: הניידות והאפשרות להתחבר למכשירים אחרים.

כאשר מודו מתחבר לאחד מאותם "Jackets", בין אם זה שעון, GPS או מחשב נייד, הוא הופך אותו לטלפון סלולרי, מבלי שהמכשיר יאבד את יכולותיו הרגילות. כך, למשל, "Jacket מצלמה" מתפקדת כמצלמה דיגיטלית לכל דבר. אך כאשר יחברו אליה את המודו, היא תהפוך לטלפון סלולרי, כולל המספרים השמורים ותיעוד השיחות האחרונות של הסלולרי. כל זאת, כאשר היא שומרת על יכולותיה כמצלמה וניתן להמשיך ולצלם בה - ואז להעלות את התמונות ישירות לאינטרנט.

באופן דומה, ניתן להצמיד למודו "כיסויים" ייעודיים, כמו "Jacket" מוזיקה של אמן מסוים (חטיבת המוזיקה של ויוונדי-יוניברסל כבר הביעה עניין), "Jacket" מסרים מיידיים, "Jacket" מדריך מסעדות או "Jackets" בעלי עיצוב ממותג (בדיוק כפי שיש טלפון סלולרי בעיצוב דיסני, או מחשב נייד בעיצוב פורשה). כבר עתה קיימים מספר "Jackets" ממותגים, בהם "Jacket" סלולרי ורוד ומעוגל המיועד לילדות קטנות, ובתחילת השנה הבאה יצאו עשרות נוספים, בהם מכשירים לא סלולריים אליהם יוכל מודו להתחבר.

בצורה זו מקווה דב מורן, מנכ"ל המיזם ומייסדו, להפוך את המידע לנייד ולצמצם את הרשימות שהצרכנים מנהלים. במקום לנהל רשימת אנשי קשר במחשב הנייד ורשימה נפרדת במחשב האישי, ולעדכן כל אחת מהן בנפרד - מודו מאפשר קיומה של רשימה אחת בלבד, שמתניידת ממכשיר למכשיר וזמינה בכולם.

מיליארד דולר עד 2011

דב מורן מאמין כי למודו פוטנציאל רווח של מיליארדי דולרים, וכי יוכל להגיע אליו תוך שנים ספורות: "בניגוד למודו, חמש החברות השולטות בתחום מייצרים מכשירים שנראים זהים אחד לשני. אנחנו הולכים לשנות את שוק הסלולר". עוד הוסיף מורן: "תעשיית הטלפונים הסלולאריים מוכנה למהפכה. השוק מוצף במאות דגמים של מכשירי טלפון סלולאריים ולרוב הצרכן יכול ליהנות ממכשיר אחד בלבד בכל פעם. Modu קורא תיגר על מוסכמות אלו ומאפשר חופש מהמחויבות להיות צמוד למראה ולשימוש באפליקציות של מכשיר אחד. כל זאת, בעלות אטרקטיבית".

מודו, השוקל כ-40 גרם בלבד, ייחשף באופן רשמי ביום א', במהלך תערוכת הסלולר בברצלונה. המכשיר יושק בארץ החל מחודש אוקטובר השנה, ובמקביל ישווק גם ברוסיה וברשת טלקום באיטליה.