סלקום מגבירה מהירות

סלקום משיקה אינטרנט סלולרי במהירויות גבוהות וחוזה: "האינטרנט הסלולרי יעשה לאינטרנט הביתי את מה שעשה הטלפון הסלולרי לטלפון הקווי"

סלקום השיקה היום (ג'), אינטרנט סלולרי בטכנולוגיית HSPA, המאפשר גלישה במהירויות גבוהות. הגלישה מתבצעת באמצעות מודם התומך במהירות הורדה של 2.8Mbps וקצב העלאה של 1.4Mbps. המודם עושה שימוש בטכנולוגיית PCI Express, אך יש בו מתאם גם ל-Pcmcia (חריץ ההרחבה במחשב הנייד).

"הדור השלישי מנצל רק 15-20% מהיכולת הצפויה של הרשתות הסלולריות בחמש השנים הקרובות", אמר אליעזר ליפא אוגמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום. "התקשורת הסלולרית יכולה להגדיל את הפער מהרשתות הנייחות". ליפא אוגמן הסביר כי היקף ההשקעה ברשתות הסלולריות קטן יותר מאשר ברשתות הנייחות, שכן הדבר דורש עדכון של האנטנות בלבד, ואין צורך להניח כבלים או לסלול תשתיות חדשות.

עם זאת, טכנולוגיה זו אינה מושלמת שכן צוואר הבקבוק נמצא בחיבור שבין האנטנה הסלולרית לבין מרכזי הרשתות הנייחות. ההשקעה המרובה שנדרשת על מנת לשפר את תשתית האינטרנט הנייחת מונעת את התקדמותה של הרשת הסלולרית לעבר גלישה במהירויות גבוהות הרבה יותר.
"בעתיד הקרוב ביותר יהיה אפשר לגלוש במהירויות מעשיות של 8-9Mbps. הטכנולוגיה כבר קיימת", אמר ליפא אוגמן ואילו עדי כהן, סמנכ"ל השווק של החברה חזה: "האינטרנט הסלולרי יעשה לאינטרנט הביתי את מה שעשה הטלפון הסלולרי לטלפון הקווי. הייתרון של הסלולר הוא הניידות שלו, והפרטיות שלו. מחשב בבית הוא לא תמיד אישי".

מחירי חבילות הגלישה ללקוחות עסקיים נעים בין 49 שקלים לחודש להיקף תעבורה של 120Mb ועד 249 שקלים לחודש ל-12GB. מחירי הגלישה כוללים את המודם.

תמונה