העגלה החכמה

העגלה הקניות העתידנית של MediaCart משלבת מחשב שינחה אתכם ויעשה לכם חשבון

העתיד כבר כאן. מיקרוסופט ותאגיד Wakefern Food הודיעו שלאחר פיילוט מוצלח של 9 חודשים הם מתכוננים לפריסה של עגלות אלקטרוניות המריצות את חלונות CE ברשת ShopRite.

תוכנית הפיילוט שרצה בניו-ג'רזי שמה לה למטרה לבצע אינטגרציה של מחשבים וסורקים אלקטרונים לתוך עגלות הקניות במרכולים. זאת לאחר 4 שנות פיתוח שביצעה חברת MediaCart לעגלה האלקטרונית שמבקשת להקל על תהליך הקניות.

מי צריך קופה?

ככה זה עובד: הלקוח שמגיע לסופרמרקט מעביר את כרטיס הלקוח שלו בתוך העגלה, ולמעשה עושה Login לתוך המרכול. מאותו הרגע הלקוח מתקשר עם העגלה בעזרת פקודות קוליות וממשק מגע שעל מסך זקוף המורכב על גבי העגלה.

הלקוח יכול להסתובב במרכול ולבדוק את המחיר של כל מוצר ומוצר. העגלה טוענת את המצרכים שהלקוח שם בעגלה שלו לרשימה ממוחשבת ומודיעה לו על תכולת העגלה שלו והמחיר המצטבר של כלל המצרכים שרכש עד עתה.

בסיום תהליך הקניה אין צורך לעמוד בתור בקופה ולרוקן את העגלה בשביל הקופאית רק על מנת לטעון אותה לאחר מכן מיד מחדש. במקום לחכות בתור יכול הלקוח להציג את תלוש הקניות שערכה בשבילו העגלה.

העגלה המשווקת

הגורם העיקרי שעשוי למנוע את כניסתן של העגלות האלקטרוניות למחזור הוא המחיר הניכר של החלפת צי העגלות הישנות בעגלות המשוכללות. ב-MediaCart מקווים להתגבר על המחסום הזה על ידי כיסוי חלק מהעלויות בעזרת שילוב פרסומות מפולחות בעגלות.

על כל עגלה ישנו שבב RFID שמדווח לה על מיקומה ויכול להתאים ללקוח פרסומות ספציפיות המותאמות למיקומו במעברי הסופרמרקט ולמוצרים שלידם הוא עובר. בסרטון שמופיע באתר MediaCart ואשר מדגים את יכולותיה מסבירה החברה כי התערבות פרסומית כירורגית בתודעתו של הלקוח ברגע הקניה עצמו הוא הדרך האידאלית להשפיע עליו בשניה הנכונה על מנת לבצע קניה מסויימת.

דרך נוספת שבה עושה העגלה שימוש בזיהוי המיקום של שבב ה-RFID, היא כשהיא משמשת מעין GPS מרכולי. הצרכן יכול לבקש מהעגלה שתורה לו היכן נמצא מצרך מסוים והעגלה יוצרת למענו מפה של החנות ומנחה אותו בתוכה עד שהוא מגיע למצרך המבוקש.

בנוסף, מאחר שהסופרמרקט שומר על היסטורית הקניות של הלקוח, העגלה יכולה להתאים לו גם קופונים או הצעות מיוחדות בהתבסס על הקניות שלו בעבר ועל הדברים שהוא עשוי לרצות לרכוש בעתיד.

העגלה גם שומרת את המידע על האינטראקציה שבצעה עם הלקוח לאורך כל תהליך הקניה: איזה מוצרים נסרקו, איזה מוצרים נקנו, כמה זמן בילה הלקוח בכל אזור ואזור. מידע זה משמש אחר מכן לצורך פילוח הצרכנים תוך נסיון לבסס מודלים חדשים ומדויקים מאי פעם על התנהגות הצרכנים בתוך החנויות. והרי לכם עגלה שיודעת עליכם יותר ממה שאתם יודעים על עצמכם.

העגלה החכמה

אין ספק, עגלת הקניות החדשה של MediaCart מפחידה, אבל באופן שהיא יודעת להשתלב בצורה נעימה ונוחה לתוך הפעילויות הפרוזאיות ביותר על מנת לפלוש לפרטיות שלנו ולמבנים הפסיכולוגים שמפעילים אותנו - היא נראית כמו ההמשך הטבעי של המגמות שמתרחשות כיום בעולם בעולם המחשבים. הרב החרדי הנודע החזון איש אמר שהחילונים הם עגלה ריקה. העגלה אולי נשארה ריקה, אבל לפחות כיום היא חכמה.