גייטס כוכב רוק

ביל גייטס שוקל מעבר לקריירה מוסיקלית, מדבר על התכניות שלו לעתיד, ומודה: אין מוצר של מיקרוסופט שאני מרוצה ממנו לחלוטין

הסרטון של גייטס

תערוכת CES שמתקיימת בימים אלו בלאס וגאס עומדת, בין היתר, בסימן פרישתו של ביל גייטס ממיקרוסופט בעוד כחצי שנה.

גייטס, שכבר רואה את הסוף באופק, משתתף כאן באייטם טלוויזיוני משעשע, בו הוא שוקל מעבר לקריירה מוסיקלית ומנסה למצוא עבודה חדשה אצל הילארי קלינטון.

הסירו דאגה מליבכם: אין מה לדאוג לגייטס בשוק העבודה. יש לו כבר מספיק תכניות לחודשים הקרובים ולשנים הקרובות. בראיון שהעניק ל-engadget סיפר גייטס על חודשי העבודה האחרונים של במיקרוסופט, על הביקורות שהוא מקבל בנוגע לוויסטה, על התכנונים שלו להמשך ועוד.

כאן אנו מביאים לכם קטעים נבחרים מהראיון.

-איך נראים החודשים האחרונים שלך במיקרוסופט? האם אתה עדיין עובד קשה ומתמקד בטכנולוגיה, או שמא הסוף כבר מורגש באוויר?
כרגע אני עובד במשרה מלאה לחלוטין במיקרוסופט, בדיוק כמו תמיד. החל מה-1 ביולי זה ישתנה, ואולי אפילו כבר ביוני אני אתחיל "לחפף" קצת; לא מפני שאתחיל כבר לעסוק בפרויקט החדש שלי, אלא מפני שבחודש האחרון תמיד יש דברים מיוחדים לעשות ואנשים רבים לפגוש. אבל אין ספק שבכל הנוגע לעבודה השותפת של כרגע במיקרוסופט על הגרסה הבאה של מיקרוסופט אופיס, אני עובד קשה יותר מאשר בכל תקופה אחרת במהלך העשור האחרון.

-מה יש לך לומר בנוגע לביקורות הגרועות שוויסטה זוכה להן? הרבה אנשים מדברים על חזרה לגרסה הקודמת של ווינדוז.
הניתוח הזה אינו מדוייק. לאנשים תמיד קשה להתרגל למוצרים חדשים, אבל בסך הכל נראה שמי שבאמת משתמש בוויסטה ברצינות מרוצה למדי, גם אם לא הכי מרוצה בעולם. מדובר במוצר שחרף העובדה שצריך לעשות בו כמה שינויים, יש בו הרבה מאד פיצ'רים מוצלחים. אני מעודד אנשים להשתמש בוויסטה.

-מובן שאתה עושה זאת, אבל באופן אישי, האם אתה לחלוטין מרוצה מהמוצר?
אני לעולם לא מרוצה לחלוטין משום מוצר של מיקרוסופט. תמיד ישנם דברים נוספים שהייתי רוצה להוסיף או לשפר. אנשים שמתאימים לתעשיה הזאת, שפורחים בה, הם בדיוק אלו שדורשים ביצועים מטורפים מהתוכנות שלהם. העניין הוא שגם צריך לדעת מתי לסגת, לוותר קצת ולהניח למוצרים להיכנס לשוק.

-בנוגע לקרן שאתה עובר אליה כעת, שמתמקדת בשילוב של טכנולוגיה עם רפואה במדינות מתפתחות - האם אתה מתכוון לנהל אותה כפי שמנהלים חברת תוכנה?
מובן שלא, מדובר בתחומים שונים מאד. בקרן, בניגוד לחברת תוכנה, יהיה מגוון גדול מאד של אנשים ממקומות שונים: מהאקדמיה, מדענים של חברות תרופות, נציגי ממשלות עשירות, נציגי ממשלות עניות, עמותות ללא מטרת רווח. בנוסף, יהיה צורך לגייס את הציבור ואת המודעות הציבורית.

המטרה החשובה ביותר של הקרן תהיה למצוא מענה ל-20 מחלות מובילות, כמו למשל איידס, מלריה, וכן מחלות שכלל אינן מוכרות לעולם המערבי מכיוון שהן מופיעות אך ורק במדינות עניות. אין פה עניין של כוחות שוק, מה שצריך פה זו בעיקר יצירתיות.

-כיצד אתה צופה שהשנה הראשונה שלך שם תיראה?
ככל שהקרן תפתח יותר חיסונים ותרופות וטכנולוגיות, נצטרך גם יותר כסף על מנת להפיץ את זה. לפיכך אני עתיד להתמקד בשיחות עם כל מיני איילי עסקים גדולים, וניסיונות לערב אותם ואת החברות שלהם במיזם, כמו גם עם תורמים שונים. בגדול, אעסוק בכל מה שיקדם את המטרה של לספק לענייים את אותה מערכת בריאות שהעשירים נהנים ממנה.

-באיזו מידה תישאר מעורב במיקרוסופט?
אני מעריך שאבלה שם כיום בשבוע.

-האם קיימות מטרות שאתה חש כי לא הספקת להשלים לשביעות רצונך במסגרת הקריירה שלך במיקרוסופט?
ובכן, בעיקר העובדה שכל מיני דברים שקיוויתי שכבר יהוו מיינסטרים הם עדיין לא כאלה, כמו למשל קריאה של ספרים מהמסך או צפיה בטלוויזיה דרך האינטרנט. נכון שב-Mediaroom יש לנו כבר למעלה ממיליון משתמשים, אבל עדיין אי אפשר להגיד שמדובר ב"מיינסטרים". אני מאמין שזה יגיע לשם בסופו של דבר, אבל זה ייקח זמן - יותר זמן ממה שהייתי רוצה.