לקראת CES

תערוכת CES תיפתח הלילה בלאס וגאס. הצצה מוקדמת לחלק מהגאדג'טים הבולטים שיוצגו השנה בתערוכה

היום (א') בערב תיפתח בלאס וגאס CES - תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, בה מציגים חברות ויצרנים מכל רחבי העולם את מיטב הגאדג'טים שבאמתחתם. המספרים המרשימים מדברים בעד עצמם: מעל 140 אלף מבקרים מצופים לפקוד את שערי התערוכה, ומעל 27 אלף גאדג'טים יוצגו בה.

על פי eFlux Media תתקיים הפתיחה הרשמית של התערוכה מחר בבוקר, אולם היום בערב יתקיימו מספר אירועי פתיחה מקדימים.

CES (ראשי תיבות של Consumer Electronic Show) היא כינוס שנתי שנערך כבר 40 שנה ומשתרע על פני שטח של 185 דונם. בשנת 1970 הוצג שם לראשונה מכשיר הווידאו, ב-1982 המחשב המיתולוגי קומודור 64 וב-1996 ה-DVD.

אז מהם חלק מהגאדג'טים הבולטים שאנו צפויים לראות שם השנה?

רדיו לחרשים

מיליוני בני אדם לקויי שמיעה ברחבי העולם אינם יכולים להאזין לרדיו, אבל יוזמה חדשה של National Public Radio שמוצגת לראשונה בתערוכה עשויה לשנות את המצב הזה. זאת על ידי פיתוח חדש: רדיו לחירשים - מערכת שמתרגמת את הדיבורים שמושמעים ברדיו לטקסט בזמן אמת.

כיום נעשות פעולות התרגום וההקלדה על ידי קלדנים, אולם בעתיד ייעשו באופן אוטומטי. המידע הטקסטואלי משודר בד בבד עם שידור התכנית ברדיו ומוצג לצידו על גבי מסך גדול. כך מדווח אתר BBC News.

מכשירי הרדיו הראשונים ללקויי שמיעה צפויים לצאת לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית.

HDTV אלחוטי

בצעד שיקטין בצורה דרסטית את מספר הכבלים המאובקים שנמצאים מאחורי מסכי הטלוויזיות שלנו, יציגו Westinghouse ו-Pulse-Link בתערוכה את מה שהם מכנים "ה-HDTV האינטגרטיבי האלחוטי הראשון".

הטלוויזיה העצומה, שיש לה מסך בגודל 47 אינץ', אמנם נראית כמו כל טלוויזיה גדולה אחרת, אבל בניגוד לטלוויזיות אחרות יש לה גם מקלט פנימי שקולט סיגנלים ממשדר רחב-פס. ברי המזל שיפקדו את תערוכת CES יזכו לצפות באחד מסרטי ג'יימס בונד על גבי הטלוויזיה הזאת.

ירוק זה טוב

אחד הסממנים העיקריים שמאפיינים את תערוכת CES של השנה היא החשיבות שתופסים בה הגאדג'טים הירוקים, הידידותיים לסביבה; למשל כאלו שנטענים על ידי אור השמש או לפחות אינם צורכים סוללות.

החלק הירוק של התערוכה מיועד בעיקר על מנת להוות מענה למקטרגי התעשיה, שמעבירים ביקורת על יצרני הגאדג'טים וטוענים שאלו מזהמים את הסביבה וכן מייצרים תוצרים שאינם ניתנים למיחזור.

ועוד כמה דברים

נקודת משיכה נוספת של התערוכה תהיה תצוגת מוצרי ה-GPS המתקדמים ביותר בשוק. ה-GPS-ים החדשים יכסו שטח של יותר משני קילומטרים רבועים מכלל התערוכה.

כמו כן בתערוכה תתבצע תצוגה המוקדמת והדגמה של ה-SlingPlayer החדש ל-BlackBerry, אשר אמור לצאת לשוק מאוחר יותר השנה, וכן תצוגה והדגמה של ה-SlingBox PRO-HD, בעל טכנולוגיה אלחוטית ויכולות סטרימינג משופרות.

לאורך התערוכה נמשיך לדווח מידי יום על הגאדג'טים העניינים ביותר שהוצגו בה.