מה פתוח?

היישום הראשון של Android, פלטפורמת התוכנות הסלולריות של גוגל, הושק בגירסת בטא, ויאפשר לכם לדעת מתי החנויות באזור שלכם פתוחות

זוכרים את בועת "גוגל פון" הגדולה, כשכולנו ציפינו לכך שבעקבות iPhone של אפל תכריז גם ענקית החיפוש על טלפון סלולרי חדש ומשוכלל - וכיצד כולם נכזבו כשבמקום היא הכריזה על Android, איגוד של 34 חברות טכנולוגיה וסלולר שישתפו פעולה בפיתוח פלטפורמה לטלפונים סלולריים ברישיון קוד פתוח?

ובכן, מסתבר שהיישום הראשון של הפלטפורמה הפתוחה כבר נכתב, ואתר Gizmodo מדווח שנכון לעכשיו ניתן להשיג אותו בגירסת בטא. התוכנה, WhatsOpen, מהווה מעין מנוע חיפוש שמאחד את מפות גוגל עם שעות הפעילות של החנויות בכל אזור. רוצים לצאת לקפה באמצע הלילה, או להשיג בדחיפות חבילה של קונדומים בשלוש לפנות בוקר? היישום יאפשר לכם לדעת איזה בתי קפה וחנויות פתוחים בשעות בהן בדרך כלל נהוג לישון.

יותר מזל משכל

כיצד נבנה היישום הזה במהירות כה גדולה, כאשר על פי התחזיות היו היישומים הראשונים אמורים להפציע רק באמצע שנת 2008? ובכן, כמו הרבה דברים טובים אחרים, גם זה קרה לגמרי במקרה, כשלחברת סטארט-אפ קטנה היה יותר מזל משכל.

וזה הסיפור: מייסדי הסטארט-אפ WhatsOpen פגשו במקרה את סרגיי ברין, הנשיא לענייני טכנולוגיה של גוגל, באחד מכנסי הווב 2.0 שארעו מעט לפני ההכרזה הבומבסטית של גוגל. באותו כנס סיפרו המייסדים לברין על הרעיון שלהם, והוא מצידו התלהב וביקש מהם לשמור לזמן מה על שקט תעשייתי, כדי שיוכלו לשמש כיישום המבחן הראשון של הפלטפורמה.