עכשיו מעונן

מוזילה משחררת גירסה ראשונית של Weave, שתיצור "ענן" מידע למשתמשי פיירפוקס ותעצים את חוויית הגלישה

Weave הוא פרוייקט חדש מבית מוזילה, שמטרתו שיפור והעצמת חוויית הגלישה של משתמשי פיירפוקס באמצעות הגדלת השליטה של המשתמש על מידע שנאגר ומופק מהדפדפן וכן על ידי מתן אפשרויות למפתחים לבנות אפליקציות חדשניות. בדיוק כמו פיירפוקס, כך גם Weave תפותח על גבי פלטפורמת קוד פתוח ותאפשר אינטגרציה של שירותים ואפליקציות.

כבר כעת זמינה באתר מוזילה גירסת בטא ראשונית של Weave, באמצעותה ניתן לבצע מספר פעולות בסיסיות, כגון שיתוף של bookmarks והסטוריה של הדפדפן.

באתר הבית מפרטת מוזילה את העקרונות המנחים של הפרוייקט החדש, במסגרתו תספק חבילה בסיסית של שירותים ותוודא שהמשתמשים יוכלו להתקין בקלות ובאופן חופשי כל שירות שיעניין אותם. כל משתמש יוכל לשלוט בחוויית הגלישה שלו באופן מלא כמעט לחלוטין, וכן לבחור האם הנתונים ישותפו עם אחרים. מוזילה מצידה, מתחייבת להגן על פרטיות הגולשים, שיוכלו לבחור האם להתיר גישה למידע אם לאו.

על פי הרעיון הכללי, כל המידע שניתן להפקה מהדפדפן יידחף לתוך "ענן" עצום של מידע. שיכלול נתונים כמו רשימת ה-Favorites, היסטוריית הגלישה, RSS, ברירות מחדל אישיות וכן הלאה. אותו המידע יישמר ב"ענן" גם כשהמשתמש יתחבר ממחשב אחר, וניתן יהיה להשתמש בו מכל מקום, לשתף בו אחרים או לחסום את הגישה אליו.

בנוסף, גם מוזילה עצמה תבנה שירותים ו-API על מנת להרחיב את ענן המידע וליצור חוויית גלישה טובה יותר. מוזילה, המחזיקה ב-15-20 אחוזים מנתח שוק הדפדפנים, מהווה שחקן רציני מספיק על מנת שהפרוייקט יהיה בעל משמעות ויוכל לנחול הצלחה.