הכונן הקטן בעולם

AMD פירסמה את מפת הדרכים שלה לשלוש השנים הקרובות ואינטל מדברת על ההשקות הצפויות בחודש הקרוב. חוץ מזה, אל תשחקו ב-Wii ותעשנו ג'וינט באותו הזמן. חדשות החומרה

כחודש לפני CES, אחת מתערוכות האלקטרוניקה הגדולות והחשובות בעולם, אינטל כבר מתחילה להכין את הקרקע עם הכרזות מקדימות. הדגש הוא על מוצרי ניידות - ובעיקר על פלטפורמה חדשה למחשבים ניידים שתחליף את Santa Rosa, עם מעבדים בתהליך ייצור של 45nm ויכולות גרפיות משופרות.

ענקית השבבים הציגה גם כונני SSD קטנים במיוחד - פחות משני ס"מ - בנפח של 4GB, שלדבריה, הם הקטנים ביותר בעולם. אינטל תציע ליצרניות של מחשבי UMPC לשלב את הכוננים בלוחות האם שלה, עד לנפח מירבי של 16GB. מלבד אלו, הציגה אינטל גם שבב Wi-Fi/WiMax משולב עבור מכשירים ניידים.

מעבד לתחום הניידות, ציינה אינטל את Canmore, שבב משולב שכולל מעבד במהירות 1GHz, מעבדי וידאו ואודיו ובקרי קלט ופלט, שיאפשר ליצור מחשבים סלוניים קטנים ויעילים במיוחד.

מפת הדרכים של AMD

באירוע לאנליסטים שערכה השבוע, הציגה AMD את מפת הדרכים שלה לשנים הקרובות, הכוללת מספר פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות שיושקו עד 2010. החידוש הראשון יהיה Leo, הפלטפורמה שתירש את Spider שהושקה זה עתה. Leo תעשה שימוש בשבבי K10 עם שלוש וארבע ליבות, בתהליך ייצור של 45nm, עם תמיכה ב-DDR2 ותושבת AM2+.

עוד הודיעה AMD כי בניגוד למתוכנן, לא תשיק משפחה חדשה של מעבדים תלת מימדיים במהלך 2008. במקום, היא תתמקד במיצוי הפוטנציאל של שבבים קיימים ועתידיים. משפחת מעבדי R700 תגיע רק ב-2009 ו-Leo תעשה שימוש במעבדים ממשפחת R600. עדכון ל-Leo יגיע בתחילת 2009, עם תמיכה ב-DDR3 ותושבת AM3.

ב-2008 תשיק החברה פלטפורמה מיינסטרימית חדשה, בשם Cartwheel, עם תמיכה בשבבי K10 עם שתיים, שלוש וארבע ליבות, בתהליך ייצור של 65nm. ערכת השבבים תכלול גם מאיצים תלת מימדיים משולבים מסדרת R600, עם תמיכה ב-Hybrid Graphics, טכנולוגיה שתאפשר למאיץ משולב ומאיץ ייעודי על כרטיס הרחבה לפעול במקביל. Cartwheel תקבל שבבי 45nm ב-2009, יחד עם תמיכה ב-DDR3 ותושבת AM3.

יריבתה של אינטל תשיק גם פלטפורמה חדשה למחשבים ניידים כבר בתחילת 2008, בשם Puma, שתכלול מעבדים כפולי ליבה ומאיצים תלת מימדיים משולבים. ב-2009 תשיק מוצרים המבוססים על Fusion, טכנולוגיה שנועדה לשלב מעבדים גרפיים במעבד הראשי. Swift יהיה השבב הראשון מסוג זה, עם שלוש ליבות עיבוד רגילות וליבה לעיבוד גרפי, בתהליך ייצור של 45nm. שבב זה יתמוך בתושבת חדשה, בשם FS1.

• HotHardware מדווחים על התוכניות של AMD לעבור בקרוב לתהליך ייצור של 45nm - לפני המחצית השניה של 2008.

Core 2 ב-4.7GHz

• ה-Eee PC ממשיך לשגע את עולם המחשבים - ככה הוא נראה אחרי שהתקינו עליו את ויסטה (למה? "כי אפשר").

• SmallNetBuilder בדקו את unRAID, הפצת לינוקס ל-NAS עם גירסה ייחודית של RAID5, שמאפשרת להשתמש במספר כוננים בגדלים ומהירויות שונות.

• ExtremeTech בסקירה מקיפה לעכברים ומקלדות לגיימרים. אין מסקנות חד משמעיות, אבל יש הרבה רשמים כלליים ממרבית העכברים והמקלדות הזמינות לגיימרים בשוק.

• אוברקלוקינג ביפן - מעבד Phenom 9500 במהירות 2.7GHz ומעבד Core 2 Extreme QX9650 במהירות 4.7GHz (ובטמפרטורה של -49°C).

• "ג'וינט זה לא סוף העולם": HotHardware מדווחים על מכירה פומבית שנסגרה ב-eBay, בה עותק של Guitar Hero 3 ל-Wii נמכר ב-9,000 דולר לקונה מאוסטרליה. לפי תיאור המוצר, האב המאוכזב שהעלה את המכירה החליט לקחת את המשחק שקנה במתנה לבנו אחרי שתפס אותו מעשן חשיש בחצר האחורית.