המוזיקה של MySpace

הרשת החברתית הגדולה בעולם לא נותנת למתחרה פייסבוק לנצח בלי קרב, ומשיקה שירות מוזיקה חדש

ההצלחה של פייסבוק, כצפוי, הוציאה את MySpace מהסטגנציה היישומונית שלה, ואתמול (א') הכריזה הרשת החברתית הגדולה בעולם על השקתו הקרבה של יישום חדש ואטרקטיבי שיקרא MySpace Music 2.0.

MySpace כנראה מבינה שיש זירות בהן היא לא תוכל להתחרות בפייסבוק, אבל הנישה שבה היא יכולה להיאבק - ובינתיים אפילו לנצח - היא זו המוזיקלית. גם בפייסבוק הרימו לאחרונה את ה"כפפה המוזיקלית", אבל בצורה מינורית. תכניות אופרטיביות לעתיד הקרוב יש שם למכביר.

העיקר שזה קל

הרמז המטרים כבר שוגר לאוויר והוא נקרא Transmissions - פיצ'ר וידאו של מספר אמנים מוכרים, ב-MySpace ומחוצה לה, המשתפים פעולה בסטודיו של האתר. בקליפ הם נראים ונשמעים מבצעים מספר שירים, מתראיינים והחשוב מכל - לאתר יש זכויות מוחלטות על הקליפ הייעודי הזה. אך ברור של-MySpace לא יהיו זכויות בעדיות על מרבית התכנים המשודרים. המדיניות החדשה של יוניברסל, חברת התקליטים הגדולה בעולם, המגבילה הורדת שירים שלמים, מציבה לא מעט אתגרים בפני האתר.

כרגע יש החלטה לספק לינקים עבור משתמשים כדי שיוכלו לרכוש שירים באמצעות האמנים. ג'וש ברוקס, סמנכ"ל שיווק ותוכן של MySpace, אמר כי הרעיון המרכזי הוא ליצור יותר הזדמנויות עבור "סיפוקים מיידיים" מוזיקליים, אך עדיין לא אמר איך בדיוק החברה מתכוונת לבצע זאת.

בכל אופן, מרביתם צפויים לראות אור עד סוף השנה האזרחית הנוכחית. "זה לא משנה אם זה ווידג'ט או לינק, כל עוד זה קל להבנה ושימוש, לדעתי אף אחד לא יתלונן", אמר.

המשתמשים רוצים טעימה

התכנית תושק באמצעות הזמר ג'יימס בלאנט, שהקליט חמש גירסאות חדשות לשירים מוכרים שלו. משתמשים יוכלו להקשיב לרצועות עצמאיות, לצפות בוידאו ולרכוש את כל החבילה באופן מיידי ישירות מחברת התקליטים של בלאנט. לייבלים אחרים יוכלו לבצע את אותו סוג מסחר, אבל באמצעות וידג'טים אחרים, כל עוד יהיו יעילים ומהירים.

המשוכה הבאה העומדת בפני האתר היא להגיע להסכמים עם חברות תקליטים נוספות. מודל העיסקאות יהיה לפי חלוקת הכנסות לפי אחוזים שיסוכמו מראש עבור כל רכישה. הגישה הרווחת בחלק מחברות התקליטים היא שבשוק הנוכחי, צריך לתת למשתמשים "טעימה" מוחשית לפני שהם מבצעים רכישה.