רשמי: הגוגל פון

גוגל הכריזה על שיתוף פעולה עם 43 חברות טכנולוגיה וסלולר ליצירת "Android", פלטפורמה פתוחה לטלפונים סלולריים. המכשירים הראשונים יגיעו לשוק באמצע 2008<BR>

גוגל שמה קץ לשמועות והשערות בנות מספר שנים, והודיעה היום (ב') על הקמת ה-"Open Handset Alliance", איגוד של 34 חברות טכנולוגיה וסלולר, ביניהן Motorola,‏ HTC,‏ Qaulcomm ו-T-Mobile, שפיתחו ביחד את "Android", פלטפורמה חדשה לטלפונים סלולריים ברשיון קוד פתוח, שכוללת מערכת הפעלה, ממשק משתמש, יישומים ניידים וכלי פיתוח.

ה-Open Handset Alliance (או OHA) תשחרר את כלי הפיתוח של Android במהלך השבוע הבא, וגוגל צופה שהמכשירים הראשונים שמבוססים על Android יגיעו לשוק במהלך החצי השני של 2008. המהדורה המלאה של Android, שכוללת את מערכת ההפעלה והיישומים, תשוחרר במקביל ליציאת המכשירים הראשונים לשוק.

בתגובה לשאלה המתבקשת, "האם זהו הגוגל פון?", ענתה החברה שההכרזה אינה מתמקדת במכשיר מסוים, וכי חברות רבות תייצרנה מכשירים המבוססים על Android. גוגל לא הגיבה על האפשרות שהיא עצמה תייצר מכשיר כזה.

"הכרזה זו יותר שאפתנית יותר מכל 'גוגל פון' שהוזכר בתקשורת בשבועות האחרונים. החזון שלנו הוא שהפלטפורמה החדשה תהווה בסיס לאלפי דגמים שונים של טלפונים", אמר היום יו"ר ומנכ"ל גוגל אריק שמידט.

ומה עם ה-iPhone?

ההודעה של גוגל וה-OHA על "מערכת פתוחה וחופשית" באה בתגובה ישירה ל-iPhone של אפל, שלמרות ההצלחה הגדולה שלו, זכה גם לביקורת חריפה עקב היותו מבוסס על פלטפורמה סגורה וקניינית לחלוטין שנמצאת בשליטתן המלאה של אפל ו-AT&T.

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס הודיע לאחרונה כי אפל תציע למפתחים גישה ל-iPhone ליצירת יישומי צד-שלישי עבורו בפברואר 2008, אבל ציין כי אפל עשויה לפקח על היישומים על ידי דרישת חתימה דיגיטלית, והתייחס למערכת דומה אותה מיישמת נוקיה.

כמה מהשמות הנוספים ברשימת החברות החברות ב-OHA כוללים את SiRF, שמייצרת מקלטי GPS למכשירים ניידים, Nvidia, שמייצרת מאיצים תלת ממדיים, Synaptics, שמייצרת משטחי מגע, ו-Marvel, שמייצרת מקלטי WiFi למכשירים ניידים.

בין יצרניות המכשירים החברות באיגוד נמצאות מוטורולה, HTC,‏ LG וסמסונג. ספקיות סלולר החברות באיגוד כוללות את T-Mobile ו-Telefonica הבינלאומיות, Sprint האמריקנית, KDDI ו-NTT DoCoMo היפניות, וכן China Telecom הסינית, ספקית הסלולר הגדולה בעולם.

(צילום התמונה בשער: יח"צ)