Leopard בישראל

iDigital השיקה אתמול בישראל את הגירסה השישית של OS X, מערכת ההפעלה החדשה של אפל<BR>

iDigital, היבואנית החדשה של אפל בישראל, שהחלה לפעול בתחילת אוקטובר, השיקה אתמול (א') את Leopard, הגירסה האחרונה של מערכת ההפעלה של אפל, אשר הושקה בשאר העולם ביום שישי.

באירוע ההשקה, שנערך בגעש, הציגה iDigital את השיפורים והחידושים במערכת. בין היתר, מציעה התוכנה את Time Machine, מערכת גיבוי וניהול גירסאות אוטומטית עם ממשק תלת מימדי שמדמה מסע בזמן; לקוח דואר משופר שכולל תמיכה ב-RSS ובניהול משימות ורשימות ומנהל קבצים עם תצוגה תלת מימדית של קבצים, בדומה ל-Cover Flow ב-iTunes.

עוד מציעה Leopard לראשונה תמיכה מובנית בהתקנת חלונות על מחשבי מק - עד כה הציעה אפל את Boot Camp כתוכנה להורדה בגירסת בטא, אבל כעת ניתן להתקין את חלונות ללא צורך בתוכנות נוספות, וכן ללא צורך בצריבת תקליטור דרייברים.

מנכ"ל iDigital, ערן תור, הבטיח בנאום הפתיחה להקדיש מאמצים רבים יותר להתאמת מוצריה של אפל לעברית, וכן לרמת שירות שתהיה קרובה יותר לזו שמציעה אפל במדינות בהן יש לה נוכחות אמיתית.

דרישות המערכת של Leopard הן מחשב עם מעבד אינטל או מעבד PowerPC G5 או G4, במהירות 867MHz ומעלה, זיכרון בנפח 512MB ומעלה ו-9GB פנויים בכונן הקשיח.

התחלה טובה

Leopard עולה בישראל כ-670 ש"ח. לקוחות אפל שרכשו מק בישראל אחרי ה-1 באוקטובר יוכלו לקנות את לאופרד תמורת כ-70 ש"ח, ולקוחות שרכשו מק חדש החל מאתמול יקבלו אותו עם Leopard מותקנת. כמו כן, מציעה iDigital חבילה משפחתית הכוללת חמישה רשיונות, שמחירה כ-1,000 ש"ח.

בארה"ב, עולה הגירסה השישית של OS X כ-130 דולר (כ-520 ש"ח). בבריטניה, אותה הזכיר תור בנאום הפתיחה שלו, עולה המערכת כ-85 ליש"ט (כ-695 ש"ח).

Tiger, הגירסה הקודמת של OS X, עלתה בתקופת ידע, היבואנית הקודמת של אפל לישראל, כ-820 ש"ח. במאי 2005, סמוך למועד השקתה של הגירסה הקודמת, מכרה אותה היבואנית תמורת כ-765 ש"ח.