ספר מקוון

ועדת פרס בוּקר הבריטי תשיק בקרוב פרויקט מקוון, שיאפשר להוריד ללא תשלום את הספרים הזוכים

ועדת פרס הבוּקר הבריטי החליטה להעלות את כל הספרים שהגיעו לשלב הסופי באינטרנט, כך מדווח אתר DailyIndia. ההחלטה באה בעקבות הביקורת על כך שבניגוד לפרסים ספרותיים אחרים, זה מוענק בידי ועדה אליטיסטית, שבוחרת ספרים בלתי נעימים לקריאה.

לכשיועלו הספרים לרשת, הם יהיו זמינים בחינם, כאשר בשלב זה הוועדה מנהלת משא ומתן עם מועצת המו"לים הבריטית, בשאלה כיצד להעביר את הספרים לפורמט דיגיטלי, ובכך לאפשר גם לקוראים ביבשות מרוחקות, כמו אפריקה ואסיה, לקבל גישה לתכנים. לדברי ג'ונתן טיילור, יו"ר הוועדה, הפרטים הקטנים צפויים להיסגר בקרוב.

ההצלחה של רדיוהד מעודדת

הלוך הרוחות, המתבסס על נתונים סטטיסטיים, קובע כי העלאת הספרים לאינטרנט לא תפגע במכירות שלהם. על פי ניסיון העבר, ברוב המקרים קוראים שהחלו לקרוא ספר ברשת מיהרו לרכוש עותק מודפס שלו בחנות.

רובין רוברטסון מבית ההוצאה לאור של ג'ונתן קופ, שפירסם את The Gathering של אן אנרייט, כלת הפרס ב-2007, הביע תמיכה ברעיון, באומרו כי הצלחתה של להקת רדיוהד בהפצת אלבומה האחרון ברשת, היא סימן מעודד לכך שהגולשים משלמים עבור תוכן ראוי.

הספר הזוכה מגולל את סיפורה של משפחה אירית, לאחר שראש המשפחה התאבד. במהלך תקופת האבל, יוצאת אחותו לחקור את היסודות ההיסטוריים של השושלת ומגלה סבך של סודות אפלים. אנרייט, ששילשלה לכיסה סכום נאה של 50,000 ליש"ט, גברה על שישה מועמדים אחרים, בהם הסופרים הבריטים איאן מקיואן וניקולה בארקר, הניו זילנדי לויד ג'ונס וההודי - אינדרה סינהה.