מייסד נאפסטר מפטר

קשה בעסקי המוזיקה המקוונת: הסטארט-אפ SNOCAP של שון פנינג מפטר 60% מעובדיו ויתמקד בשיתופי פעולה עם MySpace

SNOCAP, חברת הסטארט-אפ של שון פנינג, מייסד נאפסטר, פיטרה 60% מעובדיה, כך הודיע דובר החברה בשבוע שעבר. בחברה מועסקים עתה 26 עובדים בלבד, לעומת 57 איש קודם לפיטורין.

החברה, שנוסדה ב-2002 על ידי פנינג ומספר שותפים, הוקמה בניסיון למכור רשיונות למוזיקה דיגיטלית, אך התפתחה עם השנים לתחומים חדשים, דוגמת הקמת חנויות מוזיקה מקוונות עבור אמנים.

על פי הדיווח ב-Cnet, החברה הצליחה למשוך אליה תשומת לב רבה מאז השקתה, הרבה הודות לפרסומו של פנינג כמייסד רשת שיתוף הקבצים הפופולרית. אך בשנים האחרונות העניין בחברה נעלם, ועתה נראה כי היא עומדת למכירה.

SNOCAP הודיעה כי תתמקד מעתה בשיתופי הפעולה הקיימים שלה, בהם עיסקה עם הרשת החברתית MySpace. כמו כן הודיעה החברה כי בחודשים האחרונים זכתה למספר הצעות רכישה אפשריות מחברות גדולות.

הרעיון המרכזי של SNOCAP היה לסייע לחברות למכור מוזיקה מקוונת בצורה חוקית. החברה טיפלה בכל היבטי הרישוי וזכויות היוצרים, וכל מי שביקש למכור שירים ברשת יכול היה לפנות אליה לצורך בניית חנות מקוונת, אותה ניתן היה לשלב בכל אתר אינטרנט.

באימיול לא הביעו התעניינות

לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, SNOCAP נאלצה לשנות את את האסטרטגיה שלה כשהתברר שרשתות שיתוף הקבצים - הלקוחות הפוטנציאליים שלה - הביעו חוסר התעניינות בהפיכת שירותי השיתוף שלהן לשירותים חוקיים.

בעקבות זאת, החלה החברה לעסוק במכירת שירים דרך רשתות חברתיות, בעיקר ב-MySpace, הרשת החברתית הגדולה באינטרנט. הרווחים השוליים בשוק, הנתון לשליטת אפל וחנויו iTunes שלה, עשו את שלהם.

לטענת NOCAP, שירות חנויות MyStores שלה, המאפשר לאמנים וחברות מוזיקה למכור את יצירותיהם דרך MySpace ואתרים נוספים, משך יותר מ-175,000 לקוחות. נתון נמוך ביותר בהתחשב בכך של-MySpace אמורים להיות מעל 100 מיליון משתמשים רשומים.