NIN יוצאת לחופשי

טרנט רזנור, האיש מאחורי Nine Inch Nails, נפטר מחברת התקליטים ועובר למודל עצמאי

Nine Inch Nails, הלהקה התעשייתית המצליחה, ביטלה את חוזיה עם חברות התקליטים והפכה ללהקה עצמאית לחלוטין. כך הודיע אתמול (ב') טרנט רזנור, מייסד הלהקה והחבר היחיד בה, בבלוג הרשמי שלו. כלהקה עצמאית, רזנור יוכל להפיץ את התכנים של Nine Inch Nails בכל דרך שירצה, וכך לנהל "מערכת יחסים ישירה עם הקהל, רק לפי מה שמתאים לי (לרזנור, רי"ה)".

רזנור כבר התנסה בהפצה אלטרנטיבית של השירים של Nine Inch Nails, כשבעת סיבוב ההופעות לפני שחרור האלבום האחרון - Year Zero - הסתיר במקומות שונים כונני USB עם שירים מתוך האלבום, בפורמט MP3 לא מוגן. Nine Inch Nails היתה חתומה עד כה במספר לייבלים, מהן שתיים בבעלות Universal Music Group ואחת בבעלות Warner Music Group.

זוהי הלהקה הגדולה השניה שהחליטה לאחרונה לצאת נגד המודלים המקובלים של תעשיית המוזיקה ולנסות להפיץ את המוזיקה שלה בערוצים מתקדמים יותר, אם כי רזנור כבר רמז בכיוון זה זמן מה. גם Radiohead הודיעה השבוע כי את האלבום החדש שלה, In Rainbows, יוכלו המעריצים להוריד מהרשת תמורת כל מחיר שהם יבחרו לשלם, או ללא תשלום כלל.

למרות שנראה כאילו מדובר בחדשות רעות עבור חברות התקליטים, באתר Podcasting News מזכירים שהן ממילא לא מרוויחות הרבה על גבם של "יוצרים מזדקנים"; רוב הכסף מגיע ללייבלים מלהקות צעירות שזוכות להצלחה מפתיעה, לפני שיש להן השפעה גדולה מספיק כדי לחתום על חוזים הוגנים.