ה-iPod החדש

זה לא iPhone - זה ה-iPod Touch, עם מסך מגע, שהשיקה אתמול אפל. מלבדו הציגה נגן עם כונן קשיח בנפח 160GB ו-iPod Nano בעיצוב מחודש עם תמיכה בווידאו, וכן הוסיפה ל-iTunes אפשרות לקניית שירים וסרטים ב-WiFi והורידה את מחירי ה-iPhone

אפל השיקה שלושה נגני iPod חדשים, והוזילה משמעותית את מחירי ה-iPhone, במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ד') בקליפורניה. במרכז הבמה עמד ה-iPod Touch - נגן מדיה המבוסס על עיצוב ה-iPhone, עם מסך מגע בגודל 3.5 אינץ' וחיבור WiFi, המאפשר לקנות שירים וקטעי וידאו ב-iTunes ישירות מהמכשיר.

iPod Touch

את חלק הארי של מסיבת העיתונאים הקדיש מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, ל-iPod Touch - נגן המדיה החדש. הוא דק יותר מה-iPhone - עוביו שמונה מ"מ - ומציע את אותו ממשק מגע לניווט בספריית המדיה.

ה-iPod Touch כולל חיבור WiFi לגלישה באינטרנט באמצעות רשתות אלחוטיות, ולרכוש תכנים מ-iTunes ישירות מהמכשיר. החיבור האלחוטי יאפשר גם לגלוש ברשת באמצעות אותו הדפדפן שנמצא כבר ב-iPhone, ובכך יאפשר להתחבר לרשתות אלחוטיות הדורשות התחברות דרך עמוד אינטרנט. בנוסף לסאפארי, ה-iPod Touch גם מציע את אותו ממשק לצפיה בסרטי YouTube כמו ה-iPhone.

ממשק ה-iPod Touch לניווט בספרית המדיה ובתמונות זהה לזה של ה-iPhone, וכולל את מצב Cover Flow, המאפשר לעיין ברשימת האלבומים בתצוגה תלת מימדית.

ה-iPod Touch מציע חיי סוללה של 22 שעות לנגינת מוסיקה וחמש שעות לנגינת וידאו. הדגם עם זיכרון בנפח 8GB יעלה 300 דולר, והדגם עם זיכרון בנפח 16GB יעלה 400 דולר. בניגוד ל-iPhone, אפל תמכור את ה-iPod Touch בכל המדינות בהן היא מוכרת את נגני ה-iPod האחרים, והוא צפוי להגיע לחנויות בארה"ב בשבועות הקרובים.

iPod Nano

ה-iPod Nano החדש קטן, רחב ונמוך יותר מקודמו, וכולל מספר פיצ'רים חדשים וממשק משתמש משופר. הוא כולל מסך גדול ובהיר יותר, בגודל 2 אינץ' וברזולוציה של 320x240 פיקסלים ותומך בנגינת וידאו. הנגן מציע משחקים ומצב Cover Flow הדומה לזה שב-iPhone וה-iPod Touch, ועשוי כולו מתכת.

לפי אפל, חיי הסוללה ב-Nano החדש יספקו 25 שעות לנגינת וידאו וחמש שעות לצפיה בווידאו. ה-iPod Nano החדש מגיע בנפח 4GB ב-150 דולר, בצבע כסף בלבד ועם זיכרון בנפח 8GB. מחירו 200 דולר והוא מוצע בחמישה צבעים.

iPod Classic

נגני ה-iPod Classic מגיעים גם הם בעיצוב מתכתי חדש, והם דקים יותר מקודמיהם. הם מציעים את אותם פיצ'רים וממשק משתמש כמו נגני ה-iPod Nano, אבל כוללים מסך בגודל 2.5 אינץ', באותה רזולוציה.

ה-iPod Classic עם זיכרון בנפח 80GB יציע חיי סוללה של 30 שעות בעת נגינת מוסיקה וחמש שעות בנגינת וידאו ויעלה 250 דולר. הדגם עם זיכרון בנפח 160GB יציע חיי סוללה של 40 שעות בעת נגינה מוסיקה ושבע שעות נגינת וידאו. מחירו 350 דולר. נגני ה-iPod Classic וה-iPod Nano החדשים צפויים להגיע לחנויות בארה"ב בסוף השבוע הקרוב.

עם השקת ה-iPod Classic, אפל לא מציעה יותר נגני iPod בצבע לבן - שהפך מזוהה עימם כל כך בשנותיהם הראשונות.

iPod Shuffle

גם ה-iPod Shuffle זכה לעדכון, אבל רק במראהו החיצוני - עם ארבעה צבעים חדשים. נפח האחסון הוא עדיין רק 1GB, והמחיר נותר 80 דולר.

כמו כן, אפל הוסיפה את ה-Shuffle לתוכנית Product (RED)‎, במסגרתה היא מציעה iPod Shuffle אדום שאת חלק מההכנסות ממכירתו היא תורמת למאבק בעוני ובמחלות באפריקה. עד כה, אפל הציעה רק iPod Nano אדום בתוכנית Product (RED)‎.

iTunes

ג'ובס פתח את הנאום עם iTunes, והציג מספר נתונים לגבי הצלחת חנות המוסיקה, הסרטים ותוכניות הטלוויזיה - בה מוצעים למכירה למעלה משישה מיליון שירים. מאז נפתחה החנות, באוקטובר 2001, נמכרו בה יותר משלושה מיליארד שירים ויותר מ-600 מיליון עותקים הורדו משרתי אפל. לפי ג'ובס, 32% מהמוסיקה שיצאה בשנת 2006 הוצעה להורדות מקוונות בלבד - ולא הופצה על גבי תקליטורים.

הגירסה החדשה של iTunes שהציג ג'ובס כוללת תמיכה ברינגטונים לשימוש במכשירי ה-iPhone. תמורת דולר אחד, אפל תאפשר למשתמשים ליצור באופן עצמאי רינגטונים באמצעות ממשק עריכה שיובנה ב-iTunes ומתוך היצע של כחצי מיליון שירים שונים. מחיר יצירת הרינגטון נפרד ממחיר השיר עצמו - יש לקנות את השיר לפני שאפשר ליצור ממנו רינגטון.

כמו כן, iTunes תציע תמיכה ברכישת תכנים ב-WiFi, באמצעות מכשירי ה-iPhone וה-iPod Touch. השירים יורדו ישירות למכשיר, ויסונכרנו למחשב האישי עם חיבור הנגן או הטלפון אליו.

במסגרת שיתוף פעולה בין אפל לרשת בתי הקפה Starbucks, לקוחות Starbucks שיתחברו לאינטרנט באמצעות רשתות WiFi של סניפים המשתתפים בתוכנית, יוכלו להיכנס לעמוד מיוחד ב-iTunes ולקנות את השירים המתנגנים באותו זמן בסניף. עמודים מיוחדים אלו יעבדו גם בגירסה הרגילה של iTunes, במחשבים ניידים.

iPhone

אפל אמנם לא הציגה עדכונים ל-iPhone, הטלפון הסלולרי המצליח שהושק ביוני השנה, אבל היא הוזילה משמעותית את מחירי שני הדגמים. הדגם עם זיכרון בנפח 8GB יעלה 400 דולר, במקום 600 דולר לפני כן, והדגם עם עם זיכרון בנפח 4GB יעלה מעתה 300 דולר (עד שיאזל מהמלאי), לעומת 500 דולר לפני כן.

תמונות נוספות

(iPod Touch)

(iPod Nano)

(iPod Classic)

(iPod Shuffle)

(התמונה בשער: יח"צ)