IFA 2007: סיכום בתמונות

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה ננעלה היום, ואנחנו מביאים לכם את כל הגאדג'טים החדשים והמעניינים ביותר

כרגיל, כל חברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם משקיעות מיליונים כדי להציג את הגאדג'טים החמים ביותר שלהן בתערוכה המונית, והכל כדי להיעלם לגמרי בצל הבאזז האדיר סביב מסיבת העיתונאים הצפויה של אפל הערב (ד'). אז אמנם לא הוצג שם אף מוצר בסדר גודל של iPod חדש, אבל בכל זאת היו כמה צעצועים מעניינים.

Loewe, יצרנית הטלוויזיות הגרמנית היוקרתית, הציגה ארבעה עיצובי קונספט לטלוויזיות דקות, ביניהן כזו הגודלת מתוך עציץ וטלוויזיה שעומדת על מבער של כיריים. לפי בלוג הגאדג'טים גיזמודו, לפחות שניים מהעיצובים יגיעו בצורתם הנוכחית אל פס הייצור.

פיליפס הציגה ב-IFA 2007 את מסכי Aurea, הדור האחרון של המסכים עם טכנולוגית Ambilight. מסכי Aurea יוצרים תאורה היקפית צבעונית בהתאם למתרחש על המסך, כדי להגביר את האפקט הדרמטי ולגרום למסך להיראות גדול יותר. בניגוד למסכי AmbiLight מדורות קודמים, צגי Aurea הנוכחיים מאירים סביב כל המסך בצבעים שונים, ולא רק בצבע אחד.

ב-IFA 2007 הציגה פיליפס גם מוצרים חדשים בקו amBX, מוצרי ה-AmbiLight שלה לגיימרים. בין היתר, היו שם רמקולים שמאירים סביב המסך בהתאם למה שמוצג עליו.

עד עתה, ה-LG Super Multi Blue היה הנגן היחיד שתמך גם בתקליטורי HD-DVD וגם בתקליטורי בלו-ריי, אבל התאימות שלו לשני התקנים לא היתה מושלמת והוא היה יקר יותר משני נגנים נפרדים. ב-IFA 2007, הציגה סמסונג את ה-BD-UP5000 Duo, נגן משולב שמציע תמיכה מלאה בשני התקנים לתקליטורים בהפרדה גבוהה, וכן בטכנולוגיה לפיתוח הממשקים ותכונות האינטראקציה של כל אחד מהפורמטים. הנגן החדש צפוי לעלות 600 ליש"ט בבריטניה, לעומת הנגן של LG, שעולה כ-1,000 ליש"ט.

בעת הצגת מדפסות הלייזר החדשות של סמסונג, בצבע שחור מבריק, שמענו לראשונה את המילה "סקסי" מזוכרת בהקשר של מדפסת.

מלבד מקרן נייד עם מפרט שלפי LG נחשב עד עתה לבלתי אפשרי, הכריזה החברה ב-IFA 2007 כי כל מסכי ה-LCD החדשים שלה יגיעו מעתה עם יחס ניגודיות של 5000:1.

סוני הציגה ביריד בברלין מצלמה דיגיטלית קומפקטית במיוחד בסדרת Cybershot T, שבנוסף ליכולת זיהוי הפנים - שהפכה לדרישה חובה במצלמות חדשות - יודעת לזהות גם חיוכים, ולוחצת על לחצן הצילום באופן אוטומטי בכל פעם שמי שהעדשה מכוונת אליו מראה שיניים. מלבד המעבד המתקדם, היא מציעה גם מסך מגע בגודל 3.5 אינץ' וזום אופטי X5.

Casio בדרך כלל מתמחה במצלמות קטנות במיוחד שמצלמות תמונות בינוניות במיוחד, אבל מצלמת ה-Exilim החדשה שלה רחוקה מלהיות קטנה וקומפקטית, ומציעה מגוון תכונות מתקדמות. התכונה העיקרית שלה היא האפשרות לצלם וידאו ב-300 תמונות בשניה - להילוך איטי מפורט ומדויק במיוחד.

על Zen, נגן המדיה החדש של Creative, כבר שמענו לפני IFA 2007, אבל כאן הוא הוצג לראשונה באופן רשמי. הנגן הדק והזול מבוסס על זיכרון פלאש, ומגיע בנפח מירבי של 16 ג'יגהבייט. המפרט שלו לא שונה בהרבה מרוב נגני המדיה האחרים הזמינים בשוק (מלבד ה-iPod של אפל), ונראה שהתכונה הבולטת שלו היא אורך חיי הסוללה: 25 שעות בעת האזנה למוסיקה.

ה-YP-P2, נגן המדיה החדש של סמסונג, מתבלט מעל מאות הנגנים האחרים הזהים לו לחלוטין הודות למסך המגע שלו - קונספט מקורי לחלוטין, שהחברה חשבה עליו לגמרי בעצמה, ובחרה להשיק אותו עכשיו. אין שום קשר ל-iPhone של אפל.

Shure, יצרנית האוזניות היוקרתיות, שמוצריה נמכרים בדרך כלל במחירים של מאות דולרים, הציגה בתערוכת האלקטרוניקה האירופית את SE110, אוזניות עם ביטול רעשים ותמיכה בשקע האוזניות של ה-iPhone, שצפויות לעלות רק 99 דולר.

בגיזמודו ריכזו בפוסט אחד את כל התמונות המוצלחות ביותר של נערות החן האמונות על הצגת המוצרים, הידועות גם בתור Booth Babes. כמובן, הם גם טורחים לציין שכולן היו מועילות ואינפורמטיביות במיוחד.

(צילום התמונה בשער: רויטרס)