אפל מציגה: iMac חדש

במסיבת עיתונאים השיקה החברה סדרה חדשה של מחשבי iMac בעיצוב מתכתי, וכן עדכונים לחבילת היישומים iLife ו-iWork, הכוללת לראשונה גיליון נתונים

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (ג') במשרדי החברה בקופרטינו, קליפורניה, השיקה אפל סדרה חדשה של מחשבי iMac בעיצוב מתכתי, כמו גם גירסאות חדשות לחבילת iLife, הכוללות יישומים ליצירת תכני מולטימידה ואת חבילת היישומים המשרדיים iWork, שכוללת לראשונה גם גיליון נתונים.

בנוסף, עדכנה אפל את קו מחשבי ה-Mac Mini, שיכללו מעתה רכיבי חומרה מהירים יותר.

מחשבי iMac חדשים

לדברי מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, מחשבי ה-iMac החדשים דקים וקטנים יותר מקודמיהם. הסדרה החדשה תכלול שלושה דגמים: במחיר 1,200 דולר ו-1,500 דולר עם מסך בגודל 20 אינץ', ודגם שלישי שמחירו 1,800 דולר ויצויד במסך בגודל 24 אינץ'.

מחשבים אלו זולים יותר מדגמי ה-iMac הקודמים - הדגם עם מסך בגודל 20 אינץ' זול יותר מקודמו בכ-300 דולר, והדגם עם מסך 24 אינץ' זול יותר בכ-200 דולר. iMac עם מסך 17 אינץ' לא ייוצר עוד.

הדגם הבסיסי ביותר, עם מסך בגודל 20 אינץ' ברזולוציה של 1680x1050, מגיע עם מעבד Core 2 Duo במהירות 2GHz, זיכרון בנפח 1GB, כונן קשיח בנפח 250GB וכרטיס מסך ATI Radeon HD 2400 XT. הדגם היקר יותר מגיע עם מעבד במהירות 2.4GHz, כונן קשיח בנפח 320GB וכרטיס מסך ATI Radeon HD 2600 Pro.

הדגם היקר ביותר, עם מסך בגודל 24 אינץ' ברזולוציה של 1920x1200, זהה במפרט שלו לקודמו. אפל מאפשרת לקנות את מחשבי ה-iMac החדשים עם כונן קשיח בנפח של עד 1TB (או 1,000GB), זיכרון בנפח מירבי של 4GB ומעבד במהירות מקסימלית של 2.8GHz.

ג'ובס הציג גם את המקלדת החדשה של מחשבי ה-iMac, ואף התייחס לתמונות שדלפו בשבועות האחרונים לרשת. המקלדת החדשה דומה בעיצובה למקלדת של מחשבי ה-MacBook הניידים, וכוללת מקשים חדשים לשליטה בפונקציות של מולטימדיה. היא מגיעה בגירסה חוטית ואלחוטית (בתקן Bluetooth 2.0).

כל הדגמים כוללים ציפוי מבריק למסך, תמיכה בטיוטת תקן הרשת האלחוטית 802.11n וחיבור FireWire 800.

iLife '08

הגירסה האחרונה של חבילת יישומי iLife, ליצירת תכני מולטימדיה, כוללת עדכונים לכל היישומים וכן גירסה חדשה לגמרי של iMovie. המהדורה החדשה עולה 80 דולר, ופועלת על הגירסה הנוכחית של מערכת ההפעלה של אפל. יישומי iLife כלולים במחיר של כל המחשבים מתוצרת אפל.

מודל ניהול התמונות ב-iPhoto 08 תוכנן מחדש, והוא מבוסס על "אירועים", במקום אלבומים או תיקיות. ייבוא התמונות מהמצלמה מסדר אותן באירועים לפי ימים, ואפשר לפצל בקלות תמונות מיום אחד לשני אירועים שונים, או לאחד תמונות ממספר ימים לאירוע אחד. הגירסה החדשה כוללת כלים חדשים לניווט באלבומים ועריכת תמונות, ומאפשרת לצפות בכל התמונות באירוע מסויים ישירות מתוך האייקון שלו.

התוכנה מאפשרת להעלות את התמונות לשירות אלבומים מקוונים מחודש ב-‎.Mac, שמציע ניווט בתמונות באמצעות כלים זהים לתוכנה השולחנית. האלבומים המקוונים מאורגנים גם הם לפי אירועים, ומאפשרים לגולשים לשלוח אליהם תמונות מאותו אירוע. אפשר להתרשם משירות הגלריה החדש בווידאו באתר של אפל.

הגירסה החדשה של iMovie אמורה לקצר משמעותית את זמן העבודה על ניהול קטעי וידאו ועריכת סרטים, והיא כוללת ספריה של כל קטעי הווידאו שצולמו, שמציעה כלי ניווט וארגון דומים לאלו של iPhoto. היא תומכת ביצירת סרטים בהפרדה גבוהה, וכוללת אפשרות מובנית להעלאת סרטים ל-YouTube או לאלבומים המקוונים ב-‎.Mac

עדכונים נוספים בחבילה כוללים תמיכה בווידג'טים ופרסומות AdSense ב-iWeb ומצב Magic Garageband, שיאפשר להתנסות בכלי נגינה בסביבה גרפית לפי ז'אנרים קבועים מראש, לפני הכניסה למסך העריכה המלא של Garageband.

לצורך תמיכה באפשרויות החדשות ב-‎.Mac (חבילת היישומים המקוונים של אפל), הוגדל נפח האחסון של השירות ל-10GB, תמורת 100 דולר בשנה.

iWork '08

הגירסה האחרונה של iWork, חבילת היישומים המשרדיים של אפל, כוללת לראשונה גיליון נתונים בשם Numbers, שבו הושם דגש על עיצוב להדפסה ואפשרות ליצור מספר טבלאות בעמוד אחד.

הגירסה החדשה של Pages כוללת תמיכה במעקב אחרי שינויים שתואמת ל-Word, ושני מצבי עריכה נפרדים - אחד לעיבוד תמלילים ואחד לעימוד. Keynote, תוכנת המצגות, כוללת אפקטים וערכות עיצוב חדשות, וכלי עריכת תמונה משופרים.