"כלכלה לא עומדת על פורנוגרפיה"

ח"כ אמנון כהן מש"ס ימשיך לקדם את הצעת החוק 892, לצנזור של אתרי אינטרנט, למרות התנגדות ועדת הכלכלה. הסיבה: "הספקיות לא הצליחו להביא לחיסול הפורנוגרפיה והאלימות"<BR>

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) מתכוון להמשיך לקדם את ההצעה להגבלת גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים ולהעביר אותה להצבעה בכנסת, כך נמסר אתמול לנענע מחשבים מלשכת הח"כ. זאת, בניגוד לדיווחים כי ועדת הכלכלה לא מתכננת להמשיך לעסוק בהצעה.

לדברי כהן, פרק הזמן שהוקצב לספקיות האינטרנט להגשת הצעה חלופית תם, והצעה כזו לא הגיעה. "הספקיות לא הצליחו להביא לחיסול הפורנוגרפיה והאלימות הקשה ולא הציעו שום פתרון אחר שימנע גישה של ילדים (לתכנים מסוג זה)". נטוויז'ן-ברק, ספקית האינטרנט הגדולה, פירסמה נייר עמדה בו תקפה בחריפות את ההצעה.

בתגובה להאשמה לפיה אמצעי זיהוי פיזיים הם יקרים ומורכבים מדי, טען ח"כ כהן כי אמצעים אלו "הופכים להיות יותר נפוצים במה שקשור לאבטחת מידע ואין סיבה לא להשתמש בהם". את הטענה כי הצעה כזו תפגע משמעותית בכלכלת ישראל פטר חבר הכנסת בכך ש"הכלכלה לא עומדת ונופלת על פורנוגרפיה".

בידיעה שפורסמה אתמול (ב') באתר וואלה, מסרו גורמים בוועדת הכלכלה כי הצעת החוק לא תעלה בקרוב על סדר היום ולא תובא לכנסת לקריאה ראשונה.

מה הוא רוצה?

הצעת החוק "הגבלת גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים" של כהן ושר התקשורת אריאל אטיאס עברה בכנסת בקריאה טרומית בפברואר, ברוב של 25 חברי כנסת, ללא התנגדות. ההצעה מבקשת להגביל תכני פורנוגרפיה, אלימות והימורים באופן גורף, ולהתיר את הגישה אליהם רק למבוגרים שיבקשו זאת במפורש.

לפי ההצעה, תהליך ההזדהות יתבצע מול מאגר שתקמנה ספקיות האינטרנט למטרה זו, ויהיה כרוך בזיהוי פיזי ובהזנת סיסמה. בהצעה לא מפורט כיצד יבחרו התכנים שיחסמו, אבל שר התקשורת, אריאל אטיאס, הציע להקים "ועדת צנזורה" שתבצע את הסינון.

מאז עלתה לדיון, ספגה ההצעה ביקורת נוקבת והואשמה בהפרת זכויות יסוד, בהיותה לא מידתית, ובהיותה בלתי ישימה.