מילים ולחן: יאהו

אחרי שהתחום נכבש על-ידי אתרים קיקיוניים, יאהו הקימה את מאגר מילות השירים החוקי הראשון באינטרנט

במסגרת שירות ההורדות יאהו מיוזיק, יאהו השיקה ביום שלישי את מאגר מילות השירים החוקי הראשון באינטרנט. המאגר, שפועל בשיתוף עם Gracnote (שאחראית על פרוייקטים כמו CD דאטהבייס, CDDB), מציע בינתיים כ-400,000 מילות שירים להורדה, מאמנים ולהקות החתומים בארבעת הלייבלים הגדולים: סוני BMG, וורנר, יוניברסל -EMI.

עד יאהו, ניתן היה למצוא בקלות יחסית את מילותיו של כל שיר ברשת, בחיפוש בגוגל או במגוון אתרים פיראטיים עתירי ספאם, רוגלות ופרסומות קופצות. באתרים הפיראטיים מבחר השירים גדול בהרבה מזה של יאהו, אך לא בהכרח מדוייק או אמין.

אתרים עצמאים מעטיים לא נבהלו מאיומי תעשיית המוזיקה והמשיכו להתנהל כרגיל, ביניהם Always On The Run המיתולוגי שפועל מאז שנת 95. חלק ניכר מהאתרים האלו כוללים לא מעט שגיאות, אותן מעתיקים המתחברים ומפיצים הלאה. דווקא בישראל הנושא מטופל באופן חוקי יותר, בזכות שירונט, אתר ליריקס שפועל ברשיון אקו"ם.

"לתעשיית המוזיקה יש את הרשות לפרסם את מילות השירים, אבל היא התעכבה בכל הנוגע להפצתם באינטרנט. כתוצאה מכך, מילות השירים פורסמו עד עתה רק באתרים קיקיוניים ועם שגיאות ומכשולים כמו פופ-אפים", כתב איאן רוג'רס, מנהל יאהו מיוזיק, בבלוג הרשמי של השירות.

מבחר השירים שביאהו נאסף במשך כשנתיים, והוא המאגר החוקי הראשון מסוגו שעולה לרשת. מטרת יאהו היא להביא את הגולשים לא רק לקרוא את מילות השירים, לעיין בביוגרפיה או בדיסקוגרפיה של אותו אמן, אלא גם לרכוש את השירים שבאתר, המשמש גם כחנות מוזיקה מקוונת.