HP תציע סלולרי ומדיה סנטר

לרגל גסיסתן של מדפסות הזרקת הדיו, HP מתרחבת לתחומים חדשים: משיקה בישראל סמארטפון, מחשב סלוני מעוצב בעל צג מגע, מחשב מדיה סנטר וסדרת מחשבים נייחים חדשה

יצרנית המחשבים האישיים HP הודיעה על הרחבת היצע מוצריה לשוק הפרטי, ועל השקת קו חדש של מחשבים שולחניים מסדרת Pavilion a6000, קו של מסכי LCQ בגדלים 17 עד 30 אינץ', וכן מחשבים סלוניים אסתטיים ומחשבים המיועדים למערכת ההפעלה מדיה סנטר.

מטרת הקו החדש והקמפיין הנלווה, לפי מנהל חטיבת המחשוב האישי קובי אלבז, היא להגדיל את נתח השוק של מחשבי HP הניידים והנייחים בקרב המשתמשים הביתיים מ-4% ל-10%. בפני החברה עומדת משימה לא קלה, בהתחשב בכך שלא מעט צרכנים מעדיפים לרכוש מחשבים עם חומרה בהתאמה אישית ברשתות השכונתיות או אצל יבואנים כדוגמת Ivory ו-KSP, ונרתעים מרכישת קופסה סגורה, גם אם ממותגת ובאחריות.

מוצר הדגל של HP בעשור הקודם, המדפסת הביתית הזולה, נעדרת מהרשימה. לא מדובר בצירוף מקרים: לאחרונה חלה ירידה משמעותית במעמדן של מדפסות הזרקת הדיו הביתיות והזולות, בעיקר בשל עלויות מחסניות הדיו היקרות, שלעתים מגרדות את מחירה של המדפסת עצמה.

אסתטיקה של מקינטוש

לצד מחשבי המותג האישיים והניידים, HP מתכננים להציע גם מחשב שולחני בעל מסך מגע של 19 אינץ' בשם TouchSmart, הפועל גם באמצעות שלט רחוק. ה-TouchSmart מבוסס על מעבד AMD Turion dual-core וכולל דיסק קשיח גדול במיוחד, של 320 ג'יגהבייט. הוא מיועד בעיקר לשימוש סלוני, כגון צפייה בתמונות, סרטים ומוזיקה.

בדומה למחשבי המק ול-AppleTV, גם ה-TouchSmart מחובר לכבל אחד בלבד, כשרוב החיבורים אלחוטיים, והוא אף מצוייד במצלמת רשת מובנית, בדומה לדגמי ה-iMac. מחירו, כפי שהוכרז באנגליה, הוא 1,200 יורו שהם כ-6,627 ש"ח, אבל אפשר להניח שעם הנחיתה בארץ המחיר יגדל משמעותית. בעתיד יוצע בישראל גם מחשב מדיה סלוני נוסף, הפועל על מערכת ההפעלה מדיה סנטר של מיקרוסופט.

iPAQ 514 הוא הסמארטפון הראשון של החברה שיימכר בישראל, בכפוף לאישור משרד התקשורת ושיתוף הפעולה של חברות הסלולר. הוא פועל ברשת GSM/EDGE וכולל יכולת בלוטות' ואת מערכת ההפעלה החדשה Windows Mobile, ומיילים באאוטלוק בפורמט HTML.

פיצ'ר חדש נוסף הוא יכולת ה-Voice Messenger, שמאפשרת מתן פקודות קוליות (בינתיים באנגלית בלבד) למכשיר על מנת לשלוח דואר אלקטרוני, בדומה לזיהוי הקולי בוויסטה. המכשיר מיועד בעיקר לעסקים, ומחירו באירופה, בהתאם, לא נמוך: 349 יורו, שהם כ-1,927 שקלים.

ריסטארט לשירות הלקוחות

HP סבלה בשנים האחרונות מתדמית בעייתית בכל הנוגע למערך השירות שלה, שבא לידי ביטוי בלא מעט תלונות שהגיעו לכותרות בכלי התקשורת השונים. "השירות של HP עבר מהפכה משמעותית, הןא מקבל מחמאות על שביעות רצון, ועומד בסטנדרט הגבוה ביותר של אחוז אחד של תלונות בלבד", טוען אלבז. "הוספנו מעבדות תיקונים ונקודות איסוף ברחבי הארץ. ויש לנו מערך תמיכה טלפוני של 110 אנשי שירות".