גוגל עושה מצגות

מנכ"ל החברה בכנס על ווב 2.0: למעבד התמלילים והגליון האלקטרוני של גוגל תצטרף תוכנת מצגות, בסגנון פאוורפוינט

גוגל מוסיפה תכונה חדשית לשירות היישומים המשרדיים שלה Docs And Spreadsheets, שיאפשר למשתמשים ליצור מצגות שקפים, כך הודיע אתמול (ג') מנכ"ל גוגל אריק שמידט בנאום שנשא בתערוכת ווב 2.0 שמתקיימת בסן פרנסיסקו.

שירות המצגות של ענקית החיפוש יתווסף לשירות מעבד התמלילים המקוון המקביל לוורד של מיקרוסופט ולשירות הגליון האלקטרוני המקביל לאקסל של מיקרוסופט, המכונים Docs And Spreadsheets, שאוחדו לפני מספר חודשים. שמידט לא ציין תאריך השקה מדוייק.

השירותים של גוגל זמינים באופן מקוון ואינם דורשים התקנת תוכנה על המחשב, בעוד שחבילת התוכנות של מיקרוסופט עולה 249 דולר בגירסת הסטודנט (הגירסה העברית עולה 880 ש"ח). למרות השקתם של שורה ארוכה של שירותים המקבילים לאלו של הענקית מרדמונד, גוגל מכחישה את הטענות לפיהן היא מנסה להתחרות בשוק של מיקרוסופט.

"אני לא חושב כך", אמר אריק שמידט בתשובה לשאלה מהקהל של ג'ון באטל (מחבר "החיפוש", ספר העוסק בהיסטוריה של גוגל), ששאל האם החברה מנסה להתחרות במיקרוסופט. באטל מחה על התשובה הדיפלומטית, וכאשר הכריז: "בחייך, ברור שזו תחרות מול אופיס" - זכה לתשואות של הסכמה מהקהל.

כמו כן הגיב שמידט לשאלות על רכישת חברת הפרסום המקוון דאבלקליק, אותה רכשה גוגל בשבוע שעבר תמורת סכום של 3.1 מיליארד דולר. לדברי שמידט, המערכת של דאבלקליק מאפשרת פרסומות ראוותניות יותר לעומת מודעות הטקסט הצנועות והאסטתיות שמהוות את מוצר הדגל של גוגל. "דאבלקליק השתנתה, וכעת יש לה כלים מתאימים יותר לכל המפרסמים", אמר שמידט.