ראש מחק

הבהלה לתביעות נמשכת: בן 15 עבד על YouTube ושיכנע את הנהלת האתר למחוק כ-200 קליפים בטענה שהם פיראטיים

אתר הווידאו הפופולרי ביותר בעולם, YouTube, נכנע בקלות לאיומים בתביעה על הפרות זכויות יוצרים, כך הוכיח נער אוסטרלי בן 15 מפרת' שבאוסטרליה.

לפי דיווח של Mashable, הנער התחזה לנציג של רשת הטלוויזיה ABC, מילא טופס תלונה על הפרות חוק זכויות היוצרים האמריקני (DMCA) ב-YouTube והביא להסרתם של הקטעים, שנלקחו מתוכנית סאטירה פוליטית של הרשת שמשודרת באוסטרליה. הקליפ שכל עותקיו הוסרו כלל מערכון על הילארי קלינטון, המועמדת על ראשות המפלגה הדמוקרטית, וזכה לכ-100,000 צפיות בטרם נמחק.

לא פחות מפתיעה היא העובדה שבעקבות התלונה שהגיש הנער, YouTube שלחה הודעות לכל המשתמשים שהעלו את הקליפים המדוברים שהוסרו ואיימה לסגור את החשבון שלהם באתר במידה ויעלו אותם שנית. קטעי התוכנית, שנקראת The Chaser, חזרו לאתר.

ב-ABC שמעו על התקרית רק בדיעבד, אחרי שהסרטון הוסר ו-YouTube שלחה לחברה עותק של הטופס אותו שלח הצעיר. "ראש המחלקה המשפטית של ABC יצר קשר עם הגורמים המעורבים", מסרה ראש מחלקת בידור וקומדיה ב-ABC, קורטני גיבסון. "אנחנו עדיין שוקלים את צעדינו. כולנו עשינו דברים מטופשים כשהיינו בני 15", ציינה. הנער הביע התנצלותו על התקרית.

הבהלה לתביעות

בחודשים האחרונים YouTube נזהר שבעתיים מתלונות על הפרות זכויות יוצרים ומאפשר לחברות המדיה לדווח מיידית על קליפים מוזיקליים וקטעים מסדרות או מסרטים שלהן המועלות לאתר, על מנת להימנע מתביעות.

מאז שנרכש על ידי גוגל באוקטובר האחרון, חתם YouTube על הסכמי שיתוף תוכן עם כ-1,000 ספקים גדולים וקטנים כאחד, ביניהם גם שמות מובילים בתחום כמו BBC, NBC, CBS, ו-FOX.

יוצאת דופן היא ויאקום, שבבעלותה MTV - החברה דרשה את הסרתם של 100,000 הקטעים שלה המופיעים באתר שיתוף הווידאו ואף הודיעה כי תגיש תביעה נגד גוגל על סך מיליארד דולר בגין הנזק שנגרם לה בתקופה בה נצפו הסרטונים באתר. "עושה רושם ש-YouTube הפכה לכאב הראש של גוגל", סיכמה קרולין מ'קארתי מ-Cnet.