וירוס תוקף סקייפ

עונת הווירוסים מתחממת: תולעת לתוכנת ה-VoIP סקייפ מחליפה את התמונה בפרופיל המשתמש בצילום של בחורה כמעט עירומה

חברות האבטחה Sophos ו-F-Secure מזהירות את משתמשי תוכנת ה-VoIP הפופולרית סקייפ מפני וירוס תולעת מסוג חדש שמופץ בימים האחרונים באמצעות התוכנה, כך מדווח ZDnet. שמו של היישום הזדוני הוא Pykse.A, ולפי חברת האבטחה סקוניה הוא מדורג כסיכון נמוך מאוד.

כך עובדת התולעת: התוכנה, שמשמשת לרוב לשיחות טלפון דרך האינטרנט, מקפיצה חלון צ'ט הכולל קישור להורדת הקובץ הזדוני. לחיצה על הקישור מובילה להורדת הקובץ ולהדבקת המחשב. הווירוס סורק את רשימת החברים של המשתמש ומפיץ את עצמו גם אליהם. Pykse.A גם מדווח לאתר שמונה את מספר המחשבים הנגועים עד עתה. לא נגרם נזק נוסף למחשב האישי.

בנוסף, הווירוס מעביר את המשתמש למצב של DND - "נא לא להפריע", ומחליף את התמונה בפרופיל המשתמש (המוצגת בפני רשימת החברים) בתמונה חצי פורנוגרפית של אישה בלבוש מינימלי. סקייפ קיימת גם בגירסאות למקינטוש וללינוקס, אבל הווירוס מדביק רק מחשבים המריצים את חלונות.

Pykse.A אינו המזיק הראשון שמכוון לבעלי סקייפ - בספטמבר הופץ סוס טרויאני דומה בשם Warezov, ומומחי האבטחה גורסים כי Pykse.A הוא למעשה גירסה משופרת של אותה תוכנה מזיקה. בסקייפ ממליצים למשתמשים לנקוט במשנה זהירות ולא ללחוץ על קישורים חשודים או לפתוח קבצים המצורפים להודעות מאנשים זרים ואפילו ממשתמשים מוכרים.