אל-ג'זירה ב-YouTube

רשת הטלוויזיה הערבית פתחה ערוץ וידאו באתר הסירטונים הפופולרי. הנהלת YouTube מבהירה שאינה אחראית על התוכן

חדש ב-YouTube: לא רק סרטונים ביתיים של חתולים חמודים מנמנמים וסדרות טלוויזיה פיראטיות, מעכשיו גם החדשות האחרונות מרשת אלג'זירה, באנגלית, הישר מהתחנה שבסיסה בקטאר.

אלג'זירה היא רשת שידור לוויינית ותחנת הטלוויזיה הפופולרית ביותר בעולם הערבי, שזוכה להערכה ולאמון מצד צופיה. היא נחשבת למודרנית יחסית, ואינה פועלת תחת צנזורה. ברשת ובאתר האינטרנט של אלג'זריה מועסקים גם עיתונאים מערביים. אל גז'ירה אמנם נוקטת בגישה המתנגדת לכיבוש הישראלי, אך לא נמנעת מלשדר ראיונות עם דמויות מפתח ישראליות, ביניהם פוליטיקאים ואנשי צבא. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, לעומת זאת, טען בעבר כי "אלג'זירה היא הפה של אל קעידה".

לפי הניו יורק טיימס, הגירסה האנגלית של אלג'זירה נחנכה אמנם ברשת כבר בנובמבר האחרון, אבל הרשת לא הצליחה לחתום על הסכם עם רשת שידור שתפיץ את תכניה לשוק הכלל עולמי. הישועה הגיעה מכיוון האינטרנט, וכעת יש לאלג'זירה ב-YouTube ערוץ ממותג משלה, בדומה לערוצים של ליגת ההוקי האמריקנית, חברת התקליטים קפיטול וה-BBC.

אלג'זירה מסרה בהודעתה לתקשורת כי "YouTube מציע לנו הזדמנות להציב את התוכן שלנו בפני המוני צופים מרחבי העולם". ב-YouTube טוענים כי התוכן בערוצים הממותגים אינו מפוקח על ידי הנהלת האתר, בדומה לסרטונים העצמאיים שהגולשים מעלים אליו מדי יום.