חדש: גוגל דסקטופ למקינטוש

החברה השיקה גירסת בטא לתוכנת החיפוש השולחני המיועדת לשמש כתחליף לחיפוש המובנה ב-OS X

גוגל דסקטופ, תוכנת החיפוש השולחנית של גוגל, הושקה אתמול (ד') בגירסת בטא למקינטוש.
התוכנה, שפיתוחה נשמר עד כה בסוד, היא אחת מתוכנת החיפוש השולחני הבודדות למחשבי מקינטוש, בעיקר משום ש-OS X כוללת כבר כלי חיפוש מתקדם בשם Spotlight. בניגוד לגוגל דסקטופ לחלונות, הגירסה למקינטוש לא כוללת את התפריט הצדדי ואת התמיכה בגאדג'טים, אלא רק חיפוש.

גוגל דסקטופ למק מתמודד ישירות מול ספוטלייט ומציע מספר פיצ'רים שלא קיימים בכלי החיפוש המובנה. ראשית כל, התוכנה מסוגלת לכלול באינדקס שלה הודעות מייל מחשבון ב-Gmail, בעוד שספוטלייט יכול לאנדקס רק חשבונות Gmail המוגדרים בתוכנת הדואר mail.app. כמו כן, היישום של גוגל כולל באינדקס קבצים שנמחקו מן המחשב (ולא רק קבצים שנמצאים בסל המיחזור), בדומה למטמון (cache) במנוע החיפוש המקוון של גוגל.

כדי לשמור על עדכניות האינדקס שלה, גוגל דסקטופ "רוכבת" על מנגנון העדכון של ספוטלייט, שמשולב במערכת הקבצים של OS X. עם זאת, בניגוד לספוטלייט, גוגל דסקטופ למק עדיין מאנדקס רק מגוון מוגבל יחסית של סוגי קבצים, וכן מוגבל לשימוש בעיקר מתוך הדפדפן.

החיפוש בתוכנה נעשה דרך אותה חלונית החיפוש המהיר הקיימת גם בגירסה לחלונות, שנוצרה במקור בהשראת כלי חיפוש אחרים למק, ובעיקר QuickSilver. חלונית החיפוש מאפשרת גישה מהירה לתוצאות הראשונות והאיכותיות ביותר, ובשאר התוצאות אפשר לעיין דרך הדפדפן. מבדיקות ראשוניות ושטחיות ביותר, גוגל דסקטופ מרגיש מהיר לפחות כמו ספוטלייט, אם כי לא ברור כרגע מה העומס שנוצר על המחשב בעודו נדרש לעדכן שני אינדקסים במקביל (או שלושה, במקרה ואתם משתמשים ב-QuickSilver).

שלא כמו תוכנות מק רגילות, שהתקנתן מסתכמת בגרירה לתיקיית היישומים, גוגל דסקטופ מחייבת שימוש בתוכנית התקנה ייעודית - Google Updater, שבדומה למקבילתה מה-Google Pack לחלונות, מרכזת את ההתקנה והעדכון של כל התוכנות של החברה.

מכיוון שגוגל דסקטופ לא עושה שימוש בתוכנית ההתקנה הרגילה של OS X, אין אפשרות להציג את רשימת הקבצים שיותקנו - עובדה שעשויה להדאיג את מי שרוצים לדעת בדיוק מה קורה במחשב שלהם. ג'ון גרובר מהבלוג Daring Fireball ריכז רשימה של רוב הקבצים שנוצרים במהלך ההתקנה של גוגל דסקטופ. מהבדיקה שלו, נראה שתהליך ההסרה לא משאיר אחריו עקבות משמעותיים - כלומר, אפשר להתקין את גירסת הבטא ללא חשש.

את ההגדרות של אפשר לנהל דרך System Preferences, ולא דרך הדפדפן, כמו בחלונות. גוגל מכבד את הגדרות הפרטיות של ספוטלייט, ולא מאנדקס תיקיות שהוגדרו כפרטיות במסך ההגדרות של מנגנון החיפוש המקורי של המערכת. עם זאת, אין אפשרות לחסום אינדוקס של תיקיות עבור גוגל דסקטופ בלבד.