מוזיקה חופשית ממיקרוסופט

החברה מבטיחה כי העתיד של הנגן Zune יהיה נטול מגבלות דיגיטליות של DRM

מיקרוסופט, שמשווקת את נגן ה-Zune, מתכננת ללכת בעקבות אפל ולהתחיל למכור שירים נטולי מגבלות דיגיטליות (DRM), המונעות מהצרכן העתקה או העברה של קבצים לנגנים של חברות מתחרות, כך לפי דיווח Cnet.

DRM היא טכנולוגיה שמגבילה את האפשרות לבצע שימוש הוגן בקבצים, תוכנות, דיסקים ותקליטורי DVD, ולרוב מגבילה את המשתמש לחומרה של יצרן אחד בלבד. אפל ומיקרוסופט, שיישמו את השיטה בנגנים iPod ו-Zune, גונו על ידי מבקרים רבים.

בעקבות הביקורת, הודיעה מיקרוסופט שבדורות הבאים שלו, נגן ה-Zune והשירים שמורידים עבורו בתשלום באופן מקוון יהיו חופשיים ממגבלות. "זה מה שישים דגש על תחרות בין נגן לנגן במקום בין שירות הורדת שירים אחד לשני", אמר ג'ייסון ריינדרופ, מנהל השיווק של Zune.

ההכרזה של מיקרוסופט באה בהמשך לכמה מאורעות שמסמלים כי התעשיה מתחילה להתקפל אל מול המחאה נגד DRM: סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, פירסם מניפסט לפיו חברות התקליטים צריכות לחדול מהשימוש בטכנולוגיה הפסולה, וחברת EMI הודיעה כי תמכור שירים נטולי DRM במסגרת שירות ההורדות בתשלום של אפל, iTunes.

זמן קצר אחרי הכרזתו של ג'ובס, מיקרוסופט הזהירה כי ביטול ה-DRM יהווה חוסר אחריות, אבל הצהרה זו לא החזיקה מעמד זמן רב. לדברי החברה, עדיין אין לוח זמנים למעבר למוזיקה נטולת DRM.