חדש: ויסטה על מק

אפל השיקה עדכון רשמי ל-BootCamp שמוסיף תמיכה נסיונית במערכת חלונות החדשה

BootCamp, התוכנה הניסיונית של אפל שמאפשרת להתקין את חלונות על מחשבי מקינטוש, עודכנה השבוע ונוספה לה תמיכה בחלונות ויסטה. אפל מפיצה את התוכנה כגירסת בטא לפיצ'ר שצפוי להיות מובנה ב-Leopard, המהדורה הבאה של מערכת ההפעלה שלה. מלבד התמיכה בוויסטה, העדכון כולל דרייברים מעודכנים למספר רכיבי חומרה במחשבי מק, תמיכה בשלט הרחוק של אפל ויישום הפועל מתוך חלונות בשורת המשימות (ליד השעון) ומספק גישה למספר פונקציות הקשורות ל-BootCamp.

עדכון זה מעמיד בסימן שאלה את השמועות לפיהן אפל תדחה את ההשקה של Leopard עד לאוקטובר, כדי להתגבר על קשיים בהוספת תמיכה בוויסטה. ג'ובס הכריז כי המערכת תושק "באביב 2007", ומבחינה רשמית, האביב בארה"ב מתחיל ב-20 במרץ ומסתיים ב-21 ביוני. עד לאחרונה, שמועות הצביעו על השקה של ה-OS X 10.5 כבר בסוף מרץ או במהלך חודש אפריל. אבל קצב השחרור של הגירסאות למפתחים לא מאשש השערה הזו.

אלו לא הצרות היחידות שוויסטה גורמת לאפל. גם iTunes, תוכנת המוסיקה של החברה, שמאפשרת לקנות שירים וסרטים ונחוצה לסנכרון של נגני iPod, עדיין לא תומכת באופן מלא במערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט. אפל התעכבה בשחרור של גירסת עדכון ל-iTunes, והמליצה למשתמשים שלא להתקין את ויסטה. גם בגירסה האחרונה נותרו סוגיות שלא נמצא עבורן פתרון.