אופני גוגל

ענקית החיפוש מחזקת את התדמית הירוקה ומחלקת לעובדים בסניף ברמת גן רכב חברה מסוג אחר

לרגל בוא האביב, הכריזה גוגל כי כל עובד באחד מסניפיה באירופה, אפריקה והמזרח התיכון יקבל במתנה זוג אופניים, במטרה לסייע לשמירה על איכות הסביבה.

מי שהגה את הרעיון הוא הולגר מאייר, העובד הראשון בסניף גוגל בגרמניה וחובב אופניים בעצמו. הזיהום הנגרם מפליטת גזים מכלי רכב המונעים בדלק נחשב לגורם מספר אחת לזיהום אוויר. סך הכל תחלק גוגל כ-2,000 זוגות אופניים לעובדיה, מה שעשוי להוריד כמה מכוניות מזהמות מהכביש.

האופניים מוצעים בדגמים המותאמים לנשים ולגברים, אופני ספורט ואופניים מתקפלים. אותם 2,000 עובדים יקבלו גם קסדות גוגל תואמות. גם עובדי הסניף של גוגל ברמת גן יוכלו להגיע לעבודה על האופניים החדשים שלהם. "הרעיון המדליק של האופניים הגוגליות התקבל בהתלהבות על ידי צוות גוגל ישראל, ונספק אופניים לכל עובד קבוע שיביע רצונו בכך", נכתב בהודעה שפירסמה החברה.

גוגל ידועה כחברה "ירוקה", שמעודדת שמירה על איכות הסביבה. עובד בגוגל שמעוניין להחליף את מכוניתו הרגילה והמזהמת במכונית היברידית (שפועלת הן על בנזין והן על חשמל), מקבל לשם כך מענק סיוע של 5,000 דולר מהחברה, או 2,500 דולר לחכירה.

באוקטובר האחרון אף התקינה החברה לוחיות סולאריות להפקת אנרגיה חליפית על ארבעות גגות בניינים במטה הראשי שלה במאונטיין ויו, קליפורניה, בכמות המספקת כ-30% מצריכת החשמל של המטה.

לאחרונה פורסם עוד כי ענקית החיפוש מנהלת תחרות עם מיקרוסופט על תואר החברה הירוקה יותר. בתגובה לצעדיה של גוגל, מיקרוסופט התקינה 2,000 לוחות סולאריים שמפיקים חשמל מאנרגיית השמש על גג המבנה בסניף שלה במאונטיין ויו (המספקים כ-15% מצריכת החשמל שבמבנה), לא רחוק מזה של גוגל.