AppleTV, בקרוב בישראל

המכשיר שמחבר את המחשב לטלוויזיה יעלה 299 דולר ויבטל את שלטון החוטים בסלון. אם משרד התקשורת יאשר - הוא יגיע בקרוב גם לארץ

השבוע נחת על מדפי החנויות בארה"ב המכשיר החדש של אפל, AppleTV, שמחבר את המחשב לטלוויזיה באופן אלחוטי ומאפשר לצפות בסדרות וסרטים שהורדו מהאינטרנט.

אפל מתייחסת אל ה-AppleTV כמוצר משלים לשירות ההורדות iTunes, שמגדיל בהתמדה את מבחר הסרטים והסדרות המוצעים להורדה בתשלום. עם זאת, ניתן לצפות באמצעותו גם בתכנים אחרים, שלא הורדו ונרכשו ב-iTunes. בנאום שנשא מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס לפני כשנה, אז הכריז לראשונה על המכשיר, אמר כי הוא מיועד לבעלי טלוויזיות עם מסך ענק, שמורידים תכנים מהרשת אבל לא רוצים למתוח חוטים ברחבי הבית.

AppleTV הוא מחשב קטן, הכולל מעבד מסוג פנטיום M, דיסק קשיח של 40 ג'יגהבייט, כרטיס מסך NVIDIA GeForce Go 7400 ומגוון חיבורים, כולל אינפרה אדום, USB 2.0, 802.11 b/g/n, יציאת רשת רגילה ועוד. המכשיר תואם לטלוויזיות עם חיבור HDMI, שמצוי במקלטי טלוויזיה דיגיטליים High Definition, אבל יעבוד גם עם טלוויזיות יקרות פחות, שמצויידות ביציאת Component.

המכשיר מגיע עם שלט רחוק קטן ופשוט, שמזכיר במראהו נגן iPod, אך אינו מחליף את השלט הרגיל של הטלוויזיה. הדיסק הקשיח במכשיר לא משמש לשמירת קבצים עליו, אלא לסינכרון המידע שעובר בין המחשב לטלוויזיה.

בוול סטריט ג'ורנל, שם פורסמה אחת הביקורות הראשונות על AppleTV, לא חסכו מחמאות מהגאדג'ט: "ה-AppleTV הפגין ביצועים מושלמים באמצעות חיבור Wi-Fi רגיל, טלוויזיית פלזמה של פיוניר ושישה מחשבים שונים: שלושה מחשבים שהריצו חלונות, מתוצרת HP ודל, ושלושה מחשבי מקינטוש של אפל".

מתי בישראל?

חובבי הגאדג'טים הישראלים שחפצים ב-AppleTV יאלצו לחכות לפחות עוד שבועיים-שלושה לפני שיזרקו לפח את הממיר. בידע מחשבים, יבואנית מוצרי אפל בישראל, מבטיחים שהמכשיר יגיע ארצה בשבועות הקרובים, אחרי שיזכה באישור ממשרד התקשורת.

מידע נמסר עוד כי מחירו של המכשיר עוד לא נקבע סופית, אבל הוא לא יהיה רחוק בהרבה מהמחיר בארה"ב - 299 דולר, שהם כ-1,258.55 ש"ח.

מי שלא יכול להתאפק, יכול לנסות לרכוש אותו ב-eBay, שם הוא מוצע תמורת 251-319 דולר, לפני דמי משלוח.