סלקום, מהיום גם חברת תקליטים

החברה פותחת לייבל מוזיקה משלה, במסגרתו תאתר ותקדם מוזיקאים באינטרנט ובסלולרי. החיבור בין סלולר לאמנות עדיין שנוי במחלוקת, אבל ללהקת המטאל אורפנד לנד זה לא הפריע

סלקום הכריזה היום (ה') על פתיחת הלייבל הסלולרי הראשון בישראל, "ווליום", שיפיק אלבומים באופן עצמאי, בשיתוף אתר הווידאו שלה, היפ (שגם הוא עבר שיפוץ יסודי בשבועות האחרונים).

את "ווליום" ינהלו יוצאי ynet אסף לבנון וגבע קרא-עוז, הסקאוטרית רנן מוסינזון והדי-ג'יי אודי בשקין. פעילות הלייבל תכלול הפצה דיגיטלית של מוזיקה וקידום אמנים באמצעות קליפים בפורטל היפ ובפורטל הסלולרי של סלקום.

מפעילת הסלולר מבטיחה להפעיל רשת שתגלה מוזיקאים מבטיחים ותנהל מערך איתור יוצרים, כמו גם מרכזי "ווליום" במתנ"סים, שיתופי פעולה עם חברות תקליטים ומפיקים ועוד. בין האמנים שכבר הוחתמו אפשר למנות כמה שמות אלמוניים יותר ופחות, כמו חגי מזרחי, אלון דה-לוקו, דניאל, ליאור מיארה, "קפה שחור חזק" ו"נערות הליווי".

בשנת 2005 זכתה סלקום לביקורת שלילית לאור שיתוף הפעולה ההדוק שלה עם להקת משינה. "זה ההיפך המדויק מכל מה שמוזיקה פופולרית ייצגה אי פעם: ההיפך מחופש, ההיפך מנעורים, ההיפך מבעיטה, ההיפך מחדשנות, ההיפך מיצירתיות, ההיפך מפנייה להמון, ההיפך ממוזיקה. משינה הם, כרגע, עובדי סלקום", כתב מבקר המוזיקה רענן שקד בידיעות אחרונות לפני כשנתיים.

גבע קרא-עוז, סמנכ"ל ועורך תוכן של חברת לוגיה (המפעילה את שירותי התוכן של סלקום) ובעצמו מבקר מוזיקה לשעבר, לא רואה טעם לפגם בשילוב בין הון לאמנות. "סלקום ומשינה זה היה מזמן, ומה שהיה היה", אמר קרא-עוז לנענע מחשבים. "אין הבדל בין חברה מסחרית כזו או אחרת. גם NMC, לצורך העניין, היא חברה מסחרית. מוזיקה היא תעשייה כמו כל תעשייה".

- תהיה גם מוזיקת שוליים פחות מסחרית ב"ווליום"?

"אנחנו פונים לכל הזא'נרים מתוך אמונה שיש קהל לכל הז'אנרים. יש בווליום הרכבים כמו 'נערות הליווי', 'נערות ריינס', וגם הרכב המטאל אורפנד לנד. הם אמנם לא חתומים בלייבל אבל יש לנו שיתוף פעולה איתם. יש להם דף אצלנו בהיפ, ואנחנו מצלמים סרט על מאחורי הקלעים של הפקת האלבום שלהם. בניגוד לאמונה הרווחת, דווקא לחברה גדולה כמו סלקום יש כוח וכסף להתעסק עם דברים שהם לא בהכרח מסחריים".