היורש של iPod

"סלאקר", נגן מוזיקה נייד אלחוטי, רוצה לעשות לרדיו הלווייני מה שהנגן של אפל עשה לנגני המוזיקה

סטרטאפ חדש מסן דיאגו בשם Slacker.com, עומד להציע מוזיקה אלחוטית לכל משתמש, באינטרנט ובמכשיר נייד אלחוטי. החברה, שהוקמה על ידי חלוץ המוזיקה הדיגיטלית דניס מאד ויוצאי החברות Diamond-Rio MusicMatch ו-iRiver, תשווק תוך מספר חודשים גאדג'ט קטן ותומך WiFi, שמנגן את תחנות הרדיו הכלולות בשירות.

לרשות המשתמש יעמדו יותר מ-10,000 תחנות רדיו אפשריות, ביניהן כמה מהמוכרות באינטרנט. בארה"ב, בה פועל שירות רדיו לווייני בתשלום, ניתן יהיה להתחבר לתחנות של "סלאקר" גם באמצעות לוויין במקומות בהם אין אינטרנט אלחוטי, בתשלום של 7.5 דולר לחודש.

משתמשים שיסכימו לצפות בפרסומות על מסך הנגן שלהם יקבלו את השירות הלווייני בחינם. עד עתה, התשלום היווה מחסום כניסה משמעותי לרדיו הלווייני.

ב"סלאקר" מתכוונים גם לאמץ את מודל ההאזנה המותאמת אישית של פנדורה. המשתמש יוכל להגדיר את השירים שהוא אוהב, והרדיו יציע לו שירים שעשויים לענות על טעמו. ניתן לדלג על שישה שירים בכל שעה.

יעבוד גם בישראל

לנגן שיימכר מסך של ארבעה אינץ' עם גלגלת נעה, בדומה ל-iPod. הוא יימכר בנפחים של 2,4 ו-8 ג'יגהבייט עם יכולת הרחבה של עד 120 ג'יגהבייט, במחיר שנע בין 150 ל-350 דולר. כלומר, ניתן יהיה להשמיע קבצי MP3 רגילים, או להאזין לרדיו של "סלאקר" ולהרחיב את הידע המוזיקלי.

סלאקר כולל את הפיצ'רים המרכזיים של iPod, בנוסף לתכונות הרדיו. האם הוא יכול לכבוש את השוק של אפל או אפילו להחליף את מקלט הרדיו הישן עבור אלו שלא רצו לשלם על רדיו לווייני? בקיץ הקרוב, כשיושק המכשיר, ניתן יהיה לחזות טוב יותר.

בישראל, בה אין רדיו לווייני, ניתן יהיה להשתמש בנגן של "סלאקר" רק במקומות בהם קיים רישות אלחוטי, או באתר האינטרנט של החברה, שכבר פועל.

ראשוני הנסיינים של המכשיר, שהוצג בפסטיבל SXSW שבטקסס, אופטימיים. "רדיו אינטרנט הוא אחד מהפלאים הלא מושרים של בועת ההייטק. מוזיקה חופשית, הזורמת היישר למחשב, יכולה לנצח את הרדיו המסורתי, שעמוס בתוכן בינוני ויותר מדי פרסומות", כתב דן פרומר בפורבס. "אחרי שהשתמשתי בנגן במשך כמה שעות, ברור לי כי הושקעה בו הרבה מחשבה".